Thursday, April 13, 2017

Ikan keli

Assalam..

sekarang ni suami dah minat membela ikan keli pulak..hahaha.. beli benih anak ikan keli yg kecik2 tu..pastu bela sampai besaq. dalam 6 ke 7 bulan camtu dah bleh makan..

suami bela di belakang rumah mak kat kampung..luas skit kawasan tu... so. sesuaila psekitaran nak membela tu.. sekarang ni pun  harga ikan keli dalam sekilo rm7 mcm tu.. Dah dapat jual dah ... ok jugakla kan..kerja2 sambilan ...hahahaha
rupa ikan keli yang diternak.. anak2 dara lagi ni... sedap makan besaq2 ni...

Bawah ni ikan keli yang dah siap mak saya siang .. hehehe... harap saya siangkan memang tidakla..hahaha.. saya tukang cuci jer sebelum dihantar kepada pelanggan..aiseh..hahahaha
so, sapa2 nak beli ikan keli bolehla whatsapp2 saya or suami ya..hahahah

~jojoe~

Tuesday, August 2, 2016

My girl

Assalam..
 

This is my girl.. sudah masuk 2tahun 7bulan.. dah pandai minta besday party utk diri sendiri bila saya duk bincang sal majlis hari lahir sepupu dia nawfal yang ke-3.. Bila saya cakap besday qisya lambat lagi dah pandai muncung mulut, tarik muka merajuk..hahahaha... Qisya...Qisya..

Banyak juga perkembangan baik yang berlaku pada Qisya di  umur ni.. Paling best dengar dia guna ayat "tapiii.."..."mungkin"... hahha...memang lucu dengar ayat2 tu keluar dari mulut dia... qisya pun siang2 hari dah xpakai pampers..dah pandai ke toilet sendiri..baru2 ni dia tolong suami saya cuci kereta.. basuh tempat yg sama ja saya tengok,,,pastu main air,,hahaha...




Besar dah anak ibu ni.. smoga qisya terus membesar dengan baik dan sihat.. Ibu abah sayang qisya..
~jojoe~

Thursday, July 28, 2016

Al-fatihah... sahabatku.

Assalam

maseh kisah lama.. sekadar coretan menggamit kenangan sedih... 12 April 2016, saya dan sekolah kehilangan seorang sahabat dan pendidik yg amat disayangi... Kak Rozana Hazizi ... Perginya seorang kakak yang murah dengan senyuman dan lembut tutur bicara.. masih terngiang suaranya di telinga saya...

Apapun, ajal dan maut di tangan Tuhan. Tak ada sesiapapun yang menduga semua ni akan berlaku..Kak Zana sihat dan aktif mcm org lain.cuma seminggu sebelum pemergiannya arwah sakit di bahagian lutut.. Katanya ada masalah tulang rawan. terpaksa dibedah...saya ingat lg whatsapp terakhir dengan arwah tanya khabar kesihatan dia..

sminggu lepas tu arwah pergi, sedangkan pada waktu paginya saya dan kawan2 duk merancang bila nk melawat dia.rupanya Allah lebih sayangkan dia.. dia pergi mengejut petang Khamis 12 April ...dengarnya disebabkan komplikasi pada jantung. Innalillahhiwainnailaihirajiun.. daripadaNya kita datang kepadaNya kita kembali...sedih melihat anak-anak arwah yang masih kecil.. Semoga keluarga arwah tabah dengan Ujian yang berat ni..

hari ini sudah hampir 4 bulan arwah meninggalkan kami semua.. yang pasti kenangan bersama arwah xmungkin dilupakan.. semoga Arwah tenang dan ditempatkan di kalangan org2 yang beriman.. Amin..


~jojoe~

IKLAN LAGI!