Monday, November 24, 2008

sunyi dan bosan..


rasa sangat bosan sorang2.. winn ngan jipang jaga exam.. ong plak tusyen.. aku maseh di bilik guru sorang2.. mujur dapat online.. kalo tak terpaksala balik umah tidur.. tadi bangun awal gak.. hantar guru2 baru yang stay jap kat umah aku tu naik bas untuk g kk.. sok diaorang balik semenanjung.. .. sian plak diaorang.ntahla,.. hidup ni kena pandai berdikari.. tak boleh selalu sangat bergantung pada orang.. bak kata ong " jangan terlalu manja'.. aku tak manja... cuma bila sudah rapat dengan seseorang mulala nak mengada2.. hehehehe.. apapun, kadang2 aku tahu juga berfikir untuk tidak menyusahkan orang lain.. may b sebab tulah aku boleh bertahan 6 tahun lebih kat bumi Sabah ni..
bab2 berkawan aku suka.. sebab semua kawan2 aku best... ada jugala sesekali berselisih faham tap
i takderla serius.. tapi orang cakap, perjalanan hidup ni sangat jauhhhhhhhhhhhhhh.. betul tu.. dan d sepanjang perjalanan aku akan bertemu kawan baru dan akan kehilangan kawan juga.. aku belajar untuk menjadi manusia yang tabah tapi entahla,.. kadang2 terlalu lemah nak melalui dugaan. kadang2 tu cuba menahan airmata dari jatuh tapi jatuh juga.. lemahkah aku..?.. mana ada manusia yang mahu menangis sesuka hati.. kalau boleh aku mahu selalu tersenyum, selalu ketawa.. tapi hidup ni macam iklim persekitaran jugak, kejap panas, kejap sejuk, kejap mendung, sekejap terik pastu hujan...
bab kerja aku memang serius.. aku tak suka menangguh kerja.. paling penting aku punya prinsip, kerja mesti siap dan aku takkan buat kerja orang lain jadi lambat sebab aku.. bila sebut kerja itu dah melibatkan periuk nasi.. tak kerja tak adalah nasi untuk dimasakkan? (walaupun aku jarang masak tapi aku selalu makan di RAHMAT, hahahaha).. apapun, kalo nak orang suka kerja mesti efisien... bukan main tangkap muat ja..pastu biar orang terkejar2 minta disiapkan.. hah,.. aku harap di tempat kerja baru nanti, aku akan tetap memegang prinsip yang sama.. ada juga bergurau dengan kawan2 hehehe.. bila pergi tempat baru nanti pura2 bodoh tak tahu nak buat kerja .. tapi mana bleh macam tu.. ini joriahlah,.. heheheeh.. selagi boleh buat kerja aku akan buat... dan pastinya yang terbaik! Amin..

No comments:

Post a Comment

bling bling

IKLAN LAGI!