Tuesday, January 6, 2009

Tragedi..

Hari ni awal pagi aku bertolak ke sekolah.actually sekolah ni 30km dari rumah.. so,lebih kurang 30minit jugakla aku drive.. itupun kalo tak tersekat dengan kereta orang lain yang punya main slow.. kadang2 bengang gakk.kuar awal tapi sebab orang lain sampai sekolah lewat.. hari ni ada satu kejadian yang agak tragik.. ada sebuah kereta kat depan aku bleh tahan slow gak dia bawa.. tiba2 ja dia langgar sesuatu kat depan.. aku lak tak sempat ngelak.. rupanya seekor kucing.. rasa sangat bersalah sebab turut terlanggar sama.. huhuhuhuhu.. masa balik ternampak bangkai kucing tu.. berdosa tul rasa.. tapi bukan aku yang langgar,.. rasanya masa aku terlanggar tu mesti dah jadi mayat.. kesian tul..

just imagine kucing yang dah mati terlanggar pun rasa bersalah apalagi kalo manusia yang tak bersalah kena bunuh.. geram tul dengar berita sekarang pasal rejim zionis yang sedang membuat kaco d palestin.. sedih tul tenguk mayat kanak2 yang tak berdosa menjadi mangsa,,.. bukankah perbuatan Yahudi ni boleh disamakan dengan pengganas... Amerika Syarikat kan menentang keganasan.. kenapa tidak ditentangnya Zionis yang tak berperikemanusiaan tu.????. memang tidak adil.. mentang2la sekutu.. geramnya aku.. semoga Allah melindungi rakyat palestin..

apa aku buat di sekolah hari ni?.. jadual belum dapat.. tapi jam 9 ada meeting pembahagian kelas.. aku pegang kelas 4 Melati.. so ada 39 pelajar kena handle esok.. hmm.. dah lama tak jadi guru kelas ni.. tapi tak apalah.. what will happen, will happen right?.. tak perlu mengeluhkan?..

rindunya pada ken hwa.. hari2 rindu.. macam manala ni..tadipun dapat sms dari Chan yin Ling.. dia cakap "miss u lar jojo".. uhuhuhuhuh.. ketahuila chan.. aku juga merindui ko dan kawan2 di sana..hidupku pun dah tak seceria dulu.. family saja yang kuatkan semangat aku kat sini.. tadi petang pun termenung saja d tepi pintu bilik.. hmmm... RINDU..

No comments:

Post a Comment

bling bling

IKLAN LAGI!