Saturday, April 11, 2009

Ponteng

Hari ni Sabtu.. tapi terpaksa kerja.. ada sekolah ganti sempena Aidilfitri nanti.. tapi bila masuk kelas 2-3 orang pelajar jer datang.. hempeh betul.. mcm tadi, awal pagi ada kelas dengan 4 Kemboja.. budak lelaki ada sorang jer.. yang perempuan dalam 10 orang.. hmm.. kelas aku lagila, 4 Melati,.. 29 orang tak datang.. apuu,.. penatnya..

aku pun hairan dengan perangai budak2 sini..langsung tak menitikberatkan soal kehadiran ke sekolah.. bayangkan dalam seminggu tu mesti terpaksa keluar 2-3 pucuk surat amaran ketidakhadiran ke sekolah.. hari ni pun ada 3 pucuk lagi aku siapkan.. yang satu tu amaran terakhir dah.. akupun tak faham apa masalahnyer.. susah sangat datang sekolah untuk menuntut ilmu?.. demi masa depan... dengar2 budak pompuan tu dah kerja.. ari tu ada call bapa dia,... dia cakap anak dia dah taknak sekolah.. hmm.. kalo taknak sekolah datanglah berenti cara baik.. ini aku gak yang susah..nak kuar surat itu ini... tension plak rasa jadi guru kelas ni.. terlalu banyak benda nak urus..
Jap lagi jam 12 ada majlis persaraan Guru kanan sains.. akupun tak kenal cikgu ni.. sebab masa aku datang skul ni sedang bercuti sakit.. kena strok.. hmm.. banyak sangat tekanan agaknya.. nauzubillah.. janganla sampai akupun mcm tu satu ari nanti,... kemarin ada belikan hadiah untuk dia dari Kelab Guru..akukan bendahari. so terpaksala aku kuar membeli.. harap2 dia sukala hadiah ni... sebenarnya ada lagi benda nak tulis.. tapi masa terhad.. nanti tulis lagi... salam..

No comments:

Post a Comment

bling bling

IKLAN LAGI!