Wednesday, April 8, 2009

Symbolic picture..


i love this picture.. for me it's very symbolic.. HAND OF FRIENDSHIPS.. gambar ni diambil pada tahun 2007.. masa hari guru kalo tak silap.. ramai2 kami pakai gelang pemberian yengkey dan ambil gambar tangan persahabatan ni bersama2..

aku sangat rindukan memori masa tu.. kadang2 bila bersendirian begini tak ada apa yang aku ingati melainkan kenangan indah bersama kawan2 di Sabah.. Berada d perantauan benar2 mengajar aku erti persahabatan dan keseronakan bekerja.. kenangan tak akan hilang.. sebab tu aku selalu mengambil gambar walau apa jua aktiviti yang aku buat d sabah dulu.. sebab aku tahu aku akan tinggalkan sabah dan kawan2 d sana.. jadi aku mahu memori tu tetap di hati dan di ingatan...

sekarang, realitinya..aku memang sudah meninggalkan ken hwa dan memulakan hidup baru... bekerja d tempat baru.. namun seingat aku, belum pernah sekalipun aku ambil gambar tahun ni menggunakan kameraku.. Mood bergambar dah hilang.. mungkin sebab tiada lagi yengkey dan jipang di sebelahku.. tiada lagi kokong yang gemar tersenyum semasa bergambar.. kata kokong untuk senyuman yang manis dan cantik mesti tersenyum sehingga menampakkan 8 batang gigi.. hahahaha.. kokong... kakak pun diam saja.. aku tak tahu samada dia dah bersalin ke belum..

hmm.. sebenarnya hari ni aku mc.. demam lagi.. agaknya aku demam rindukan ken hwa.. hmmm.. how i miss all those good old days... uwaaaa.....

No comments:

Post a Comment

bling bling

IKLAN LAGI!