Saturday, August 22, 2009

1 Ramadhan



Bulan ramadhan dah sampai hari ni... bermulalah puasa bagi semua umat ISLAM.. aku baru sudah sahur..mata blum mengantuk balik...teringat tahun lepas bersahur dengan adik2 housemate d keningau,,,tahun ni depa bersahur dan berbuka tanpa aku..huhuhuuh....miss u pura, rosnah,remmm......apapun, selamat berpuasa dan selamat bercuti sekolah kepada semua kawan2...semoga puasa kita tahun ni memberi makna dan diberkati.,AMINN...


Maka Dgn ini ingin diberikan sedikit Pesanan kepada MANUSIA termasukla untuk diri aku sendiri,,.. :

Kalau dok beratur panjang di Kedai Mamak di waktu puncak.... Bukan yang suruh!! Kalau ada Runner dok tolong beli Bekalan - Dia takdak kena mengena dgn Kalau tak reti2 nak buat amal ibadat - Bukan yang dok bagi hampa MALAS tau!! Kalau dok pakai terdedah sana-sini - Bukan yang suruh dan bukan yang suruh tengok..!!
kalo tak habis2 mengata orang - Bukan yang bagi idea!!
- Kalau tak habis2 dok berdengki kat orang - Memang bukan
yang dok cucuk!!

Maka
MANUSIA , ambillah peluang ini untuk UPGRADE kan Diri anda, KENALI lah Diri Anda, BERBUAT BAIK lah dan SUCI kanlah Diri Anda..
Kumpulkanlah Pahala sebanyak mungkin.......... Renungkanlah..Adakah masa ini yang paling sesuai untuk
BERUBAH atau Anda masih Menunggu!!!!...Tunggu Sapa lagi....

Jangan lupa Bayar Zakat Fitrah tau!!!.....
Ada juga yg dok merungut Zakat mahal .......Ini pun takdak kena mengena dgn
tau!!..

No comments:

Post a Comment

bling bling

IKLAN LAGI!