Friday, March 5, 2010

Niyang Rapik


kemarin, atas alasan tahap keboringan yg agak terlampau lepas sekolah aku g tengok wayang.. hehehe... bukannya apa, takot citer ni dah tak kena tayang aku gak kempunan nak tengok..dari gezek dan promotion nampak mcm happening ja citernya..bila nonton biasa ja aku rasa..takdala rasa seram sgt..huhuhuh... mcm citer "jgn pandang belakang" lagi menyeramkan..apapun, layan jelah...huhuhu..




Niyang Rapik bermula dengan kematian Zack (Fizz Fairuz) akibat busung setelah pulang daripada kampung Niyang Rapik. Kematiannya membimbangkan rakannya yang lain yang turut serta dalam kajian sejarah di kampung terbabit.

Helmi (Kamal Adli), Saiful (Zed Zaidi), Zizan (Shaheizy Sam) dan Amir (Awal Ashaari) bercadang kembali ke Niyang Rapik untuk memulangkan kerambit lama yang diambil sewaktu melakukan projek tahun akhir kajian peninggalan sejarah di sana.

Kerambit yang diambil arwah Zack dikhuatiri menjadi penyebab kepada kematiannya, namun setelah memulangkan pusaka tersebut kepada tuannya, mereka masih diganggu pelbagai kejadian aneh. Kehadiran Laila (Liyana Jasmay) anak kepada Tok Neram (Nasir Bilal Khan) seakan misteri kerana tingkah lakunya tidak lagi seceria dahulu.

Keadaan menjadi semakin huru hara, anggapan mereka tersasar. bukan kerambit menjadi punca. Kesilapan silam kembali menghantui.

Apa sebenarnya perkara yang mereka lakukan hingga membawa kepada kematian Zack? Siapa diantara mereka yang harus bertanggungjawab? Segalanya di dalam Niyang Rapik, sebuah lagi filem seram arahan Ahmad Idham.

No comments:

Post a Comment

bling bling

IKLAN LAGI!