Tuesday, March 9, 2010

Ujian




minggu ni aktiviti sekolah bermula dengan Ujian topikal 1.. kertas aku pun dah selesai ahad ari tu..cuma biasalah budak2..bila sebut ujian topikal ja ada yg ambik lewa..malas nak study,.. kononnya SPM yg penting..padahal masa ujianla nak menilai sejauh mana kemampuan menjawab soalan peperiksaan..kalo soalan ujian pun tak leh jawab mcm mana nak jawab soalan peperiksaan yang penting..justeru ada yg ambik mudah malas nak study..tunggu last minit baru nak belajar..untuk memudahkan ingatan kononlah..


padahal masa tu dah kelam kabut..banyak topik yg belum cover..persepsi budak2 zaman sekarang memang perlu diubah.. supaya tidak ambil ringan untuk semua perkara..ujian ker, peperiksaan pertengahan ker, peperiksaan sebenar ker, semuanya memainkan peranan penting dalam kehidupan sebagai pelajar.. kalo ada yg masih pandang ringan maka ramaila yg masih tidor masa ujian berlangsung.. betapa ruginya....

No comments:

Post a Comment

bling bling

IKLAN LAGI!