Sunday, April 4, 2010

Detik cemas

Petang tadi aku memang duk sibuk2 cantikkan blog (walaupun xberapa nak cantik)... banyak sgt template yg very nice..buat aku rambang mata nak pilih mana satu..huhuhuh...dipendekkan cerita, adik aku la tetiba jer duk pulun ajak p pasar malam...tahap kemalasan aku masa tu memang mengalahkan tahap kemalasan pelajar aku buat kerja sekolah..namun memandangkan desakan yg bertubi2 tu maka akupun memaksakan diriku untuk ke pasar malam..walaupun sekadar menunggu dalam keta sambil menanda buku latihan budak..(cheewahhh...cam guru mithali ler plak..) hehehehe...

lebih kurang 10 minit menunggu, tetiba kreta aku bergerak2 mcm ditiup angin...seyes...memang bergoyang..terkejut aku masa tu..bila angkat kepala aku yg kusyuk menanda buku tu baru aku perasan langit dah hitam semacam...angin plak dah menggila kat luar...kilat plak sabung menyabung..alamak...apa ni??? dah mcm ribut taufan dah kat luar..hujan dah nak mula turun... tengok gaya pun mcm nak lebat sgt2..mujur masa tu aku dah nampak adik aku ngan sepupu aku dah kelam kabut datang ke kereta..masuk jer diaorang dalam keta aku terus speed nak kuar dari tapak pasar malam..memandangkan tapak pasar malam tu dlm kawasan stesen bas so memang susah nak kuar dari situ..kreta aku dah terperangkap takleh kuar..dengan basnya, dengan kretanya yg duk kelam kabut nak kuar...Hujan plak dah mula turun dengan lebat...dengan angin yg kuat, kilat,guruh semua buat aku lemah lutut... aduii...



pastukan, tetiba, kereta aku berdentum kuat...ingatkan ada keta terlanggar ke apa rupanya ada pelepah pokok kelapa diterbangkan angin dan hinggap kat cermin keta aku...terkejut yg amat masa tu..bukan sekali tapi dua kali..adui...mengucap panjang kami... ada peluang aku terus membolos kreta masuk ke jalan besar...masa tu tak ingat apa, just nak balik tapi terpaksa singgah kat SHELL untuk berteduh sebab ujan lebat sangat...




pas ujan reda baru kami balik...tu pun dalam rasa takut..banyak sgt benda2 bertaburan kat jalan termasukla pokok2 yg ditumbangkan angin.Kilat dan guruh masih lagi bermaharajalela....memang kami terpaku sgt...pertama kali melihat ribut petir di depan mata... mujur tak da kejadian yg lebih buruk terjadi... bersyukur sgt walaupun keta aku dah mengalami sedikit kerosakan...aduiii.....



p/s: uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.. my car..

4 comments:

  1. wah..cemas tu..nasib tak kena pelepah besar2 lagi. syukurlah selamat.

    ReplyDelete
  2. tulah pasal..alhamdulillah semua selamat...tadi pun ada masuk berita kat tv3..memang teruk ribut tu..ngeri jer pikir balik...huhuhu

    ReplyDelete
  3. aisey men...subhanallah...dasat tu anis..

    ReplyDelete
  4. huhuh...memang dasyat kak... tu yg anis suh adik ambik video tu..huhuh..kalo akak tengok video tu lagi ngeri..sian kat peniaga pasar malam..abis tercabut payung2..mesti banyak yg rugi ari tu..huhuhu

    ReplyDelete

bling bling

IKLAN LAGI!