Friday, May 7, 2010

Akula Pembunuh itew...

Hari ni ikutkan ati memang aku taknk g mana2..tapi adik lelaki aku minta tolong bayarkan duit kreta kat bank..so, aku dengan rasa besar hati pergi jelah..almaklumler kan aku ni "kakak mithali" (hikhik) ...
aku ke pekan ngan anak buah aku dan adik pempuan aku yg 17tahun tu. abis jer urusan bank kami ke kedai beli barang-barang yg mak aku pesan.adik aku yang turun membeli..aku pun keluar gak tapi aku gi merayau kat kedai sebelah..ada kedai haiwan situ..mcm2 ada..kurak-kurak macam yang anak kak ain punya pun ada...hehehe.. . tapi aku paling tertarik kat makhluk neh..


tetiba ja terasa nak membela ikan dalam bilik.. hehehe... tanpa buang masa aku terus beli 4 ekor ikan gapi .. 2 jantan, 2 betina ..

siap dengan balang2 dan hiasan dan makanan sekali. balik ja umah anak buah aku yg paling teruja tengok ikam..(dia sebut ikam).. sesekali mulut dia petah menyebut. PISH..PISH... pish pun pish ler...
"kakak punya PISH"...

Lepas bertungkus lumus siapla tempat ikan2 aku beradu.. huhuh.. syoknyer tengok...tapikan.. sejam kemudia bila aku masuk bilik empat2 ekor dah tak bernyawa...huhuh.. sedihnya.. (gambar kematian ke empat2 ekor tu tak dapat aku siarkan..) sedih sangat..blumpun sempat aku letak nama dah meninggal..huhuh.. adik aku cakap mayb ikan tu tak sesuai tinggal dalam balang.. dia nak tangki besar kot..huhuh..yelah agaknya... sekarang dah kosong balik balang ikan aku... aku dah jadi pembunuh hari ni.kalo aku tak beli tadi mesti tak mati 4 makhluk Tuhan tu.. huhuh.....maafkan aku ikan... :-(

6 comments:

  1. ni mesti cikgu guna air paip kan???

    ReplyDelete
  2. errrr...errr... nak kena guna air sirap ker??hehehe... lupa nak masukkan air khas dia..huhuh.. adik lelaki saya baru cakap dia ada air tu..huhuh

    ReplyDelete
  3. kesian ikan itu...air tercemar menyebabkan ikan mati..kematian yang trajis..kemalangan jiwa ikan..

    ReplyDelete
  4. sia ko tidak kasihan ka jip??huhuh.. panat2 ja sia beli ..huhuhuh..takpa...esok beli baru..sure idup... kematian itu memang trajis..apa bleh buat...huhuh

    ReplyDelete
  5. hehehhee.... air paip penoh dengan klorin la cikgu.... kalau cikgu cedok air longkang belakang rumah tu rasanya lebih fresh.... kalau nak guna air paip jugak kena tambah ubat declorinize dan biarkan sementara... jangan terus masukkan ikan.... tapi kalau cikgu berminat better cari aquarium terus.... ikan tu lebih selesa dengan bekalan O2 yang mencukupi... hehehhehe

    ReplyDelete
  6. ituler air yg saya maksudkan.. ubat declorine tu..adik saya lambat offer.. ingatkan ikan tu tak kisah mana2 jer.. pandai2 ler dia sedut oksigen kat permukaan air tu..ni manja sgt..nak kena nyahkan klorin ler..kan dah pendek umur..huhuhuh.. aqurium dah ada...tapi bela hamster dalam tu..hehehehe....

    ReplyDelete

bling bling

IKLAN LAGI!