Wednesday, May 5, 2010

Shampoo yang merbahaya..

Baru-baru ni ada terima email ni dari seorang teman. tak tahula sejauh mana kebenarannya.. Sebagai peringatan kepada kita semua.. kata orang rambut tu mahkota wanita. Jadi amalan bershampoo semasa mandi memang dah jadi kewajipan. cuma persoalannya apakah 'bahan' yang kt gunakan tu tidak memudaratkan diri sendiri?. tepuk kepala tanyala diri..

Dangerous Shampoo!!!Banned By Dubai Government!!

Sodium Laureth Sulfate
SLS
CLEAR , FRUCTIS ,
Vo5, Palmolive, Paul Mitchell, L'Oreal, Body Shop






Ke semua jenis shampoo ini dikatakan mempunyai bahan kimia iaitu SLS yang biasanya digunakan sebagai floor cleaner (pencuci lantai). Juga digunakan untuk menghasilkan banyak buih.

Imagine what a floor cleaner can do to you hair and scalp. It will damage the very roots of your scalp.
Check out for SLS in toothpaste too!!! Use the ones which are free from this extremely harmful chemical.
Type in 'SLS Free Shampoo' or 'SLS Free Toothpaste' in Google.Com to get a list of companies selling safe products....

p/s: tak tahula samada ini hanya taktik pihak pesaing untuk melariskan produk selain dari yang disebut di atas. apapun, sebagai pengguna kita ada hak untuk memilih. so, pilih yang terbaik.. ;-)

6 comments:

  1. hampir kesemua brand syampu guna yang sls...xdpt nk elak...sbb syampu kan ada buih...x tau laa..betul ke tidak...hehehe..apa pendapat cikgu kimia pulak?

    ReplyDelete
  2. ahah.. mana cikgu kimia neh??ada soalan ni..hehehe... tu ler masalahnya kak.. ada yg kata SLS ni menambahkan buih jer... ekceli shampoo tu dah ada buih... tapi entahla...seb baik jenama yg anis pakai tak tersenarai kat atas tu..heheheh

    ReplyDelete
  3. hehehe..tu cikgu kimia jawabkan..eh ye ke? laa..nape diorg nk letak buih byk2 ek? igt kepala kita nie lantai dapur ke ape :P
    syampu ape yg anis pakai...habaq mai..nk try jugak laa,...coz rata2 syampu yg akk jumpa asek ade bende tu je...:(

    ReplyDelete
  4. hehehe.. shampoo kan tak baik sgt utk kepala...anis guna tradisional punya shampoo..hehehe..xder bueh2..hehehe... campur jer daun pandan ngan santan..hehehe... opppsss...

    ReplyDelete
  5. palmolive tu dlm majalah pun ada kuar artikel. bahaya ada agen penyebab kanser

    ReplyDelete
  6. windi~adui..semua benda bahaya.. kena back to nature la gamaknyaa...hhehehehe

    ReplyDelete

bling bling

IKLAN LAGI!