Friday, May 14, 2010

untuk saper tu?

Hari ni ada urusan keluarga yg agak penting..hehehe..urusan apa?..hmm.. biarlah rahsia..hehehe.. apa yg aku nak citer sini adalah sal aktivti petang tadi.. membalut adiah...jeng..jeng..jeng..untuk saper?? hehe.. 16 Mei ni kan Hari guru..so adik aku sibuk belikan hadiah untuk ckgu2 kesayangan dia..hehehe...
ekceli sehari sebelum tu aku bising2 tanya apa yg dia bagi untuk cikgu dia hari guru neh... bagi aku, memangla guru tak mengharapkan apa2 dari pelajarnya kecuali kejayaan..cuma sesekali perlu jugak ditunjukkan penghargaan kepada guru tu walaupun hanya sekadar kad ucapan. itu dah cukup memadai bagi seorang guru.. cuma apa yg aku dapat perhatikan sekarang ni ramai pelajar tak menghargai guru..kalo ada pun leh kira ngan jari.. ada yang sedia tahu sambutan hari guru akan diadakan pun sengaja tidak mahu hadir sekolah.. alasan? hari ni tak belajar..ada hari guru ja,.,huhuh,, sedihnya bila pikir betapa tidak berertinya guru bagi segelintir pelajar.


apapun,.. ahad neh ada Sambutan hari guru kat sekolah aku... memang excited nak celebrate..setahun kan sekali.. masuk tahun ni dah 8 tahun aku berkhidmat dalam dunia pendidikan..perjalanan aku masih jauh.. masih banyak perit jerih,suka duka kehidupan harus kulalui..semoga aku tetap kuat bergelar seorang "GURU".

4 comments:

  1. tau2..urusan keluarga tuu..kalo x majlis merisik..majlis bertunang..kan..kan...hehehe

    ReplyDelete
  2. hahah... akak neh...mcm tau2 jer..merisik untuk adik lelaki saya ler... hehehe

    ReplyDelete

bling bling

IKLAN LAGI!