Thursday, July 29, 2010

Rombongan cik kiah!!!

apa nak cerita eh?? ..napa rasa malas tul rasa nak update blog neh...huhuh.. apapun baru2 ni, hari rabu (28 Julai 2010) aku ada mengiringi pelajar ke Alor setar untuk rombongan kelas rekacipta.. bertolak jam 715 dari sekolah.. dah lama tak naik bas tau..seingat aku kali terakhir aku naik bas masa balik dari KL tahun 2005 atau 2006.. aiyokk..sangat lama ok..so, ada sedikit rasa thrill kat situ..huhuh.. pening kepala..

ni bas kitaorang...

pemandangan di dalam dan di luar bas...

dah sampai alor setar... lama dah tak datang sini lepas abis belajar kat UUM dulu..huhuh..

destinasi pertama kami ialah Pusat Sains Negara cawangan Utara.. best gak meninjau2 bahan2 yang dipamerkan.. paling menarik minat aku ialah bila berpeluang merasai gegaran gempa bumi dalam semua rumah kecil,...huhu..gerun rasanya..tu baru rumah contoh..blum lagi betul2 melalui keadaan sebenar semasa gempa bumi..huhuh..ni gambar2 yang sempat aku snap kat situ.

rumah kecil untuk merasai pengalaman gempa bumi...


tengok bintang..i like...
jam 11pagi kami bertolak ke sebelah Pusat Sains iaitu Muzium padi... bayaran masuk RM3 + RM2 kalo nak bawa masuk kamera..huhuh..tapi untuk pelajar RM1 ja...masa ni ada bertembung dengan krew penggambaran TV1 yang buat program untuk bulan ramadhan.. diaorang cakap waktu siaran 24ogos neh jam 330-400 petang..nak kena tengok neh..mana tau kot2 terselit muka aku kat program tu..wakaka..perasan tol... apapun, lukisan yang terdapat dalam muzium tu memang sangat cantik dan real... kagum betol..
bergambar kenangan di depan muzium...aku takder dalam gambar k...hehe

cantikkan lukisan neh???....


pelbagai jenis padi dari serata dunia..

krew RTM untuk program Ramadhan
spot makan sedap!!!...nyam..nyammm...
jam 1230 tengahari kami bertolak ke Stadium Darulaman untuk makan2..sejam kemudian bertolak ke Sg Petani untuk Pameran rekacipta yang melibatkan beberapa buah universiti..pameran tu berlangsung di Sg Petani Inn Hotel... lama juga kami kat sana...

lokasi pameran REKACIPTA.. SP inn Hotel..


Jam 5 bertolak balik ke sekolah..alhamdulillah, perjalanan dan rombongan ni berjalan lancar... (ekceli nak citer panjang2, tapi tak reti nak menulis lagi)..huhuhuh...

~jojoe~

No comments:

Post a Comment

bling bling

IKLAN LAGI!