Wednesday, September 29, 2010

InsyaAllah..

Lagu maher zain lagik..syahdu jer dengar ni... Apapun yang kita inginkan, lakukan...Dengan Izin Allah..... semuanya akan termakbul...InsyaAllah...


Album :
Munsyid : Maher Zain
http://liriknasyid.com


Everytime you feel like you cannot go on
You feel so lost
That your so alone
All you is see is night
And darkness all around
You feel so helpless
You can`t see which way to go
Don`t despair and never loose hope
Cause Allah is always by your side

Insya Allah3x
Insya Allah you`ll find your way

Everytime you can make one more mistake
You feel you can`t repent
And that its way too late
Your`re so confused,wrong decisions you have made
Haunt your mind and your heart is full of shame


Don`t despair and never loose hope
Cause Allah is always by your side
Insya Allah3x
Insya Allah you`ll find your way
Insya Allah3x
Insya Allah you`ll find your way

Turn to Allah
He`s never far away
Put your trust in Him
Raise your hands and pray
OOO Ya Allah
Guide my steps don`t let me go astray
You`re the only one that showed me the way,
Showed me the way 2x
Insya Allah3x
Insya Allah we`ll find the way



~jojoe~

Monday, September 27, 2010

it's time for tag!!

tag ni aku terima dari NAJWA ..
namanya TAG SUKA-SUKA.. jadi akak jawab suka2 jer ye dik..heheh


1- Name one person who made u laugh last night?
azila
2- What were u doing 1 hour ago?
teaching
3- What was da last thing you said out loud?
"faham tak??" to my dear students,masa bincang jawapan trial SPM..hehe
4- Where's da next place you're going to?
home..of course.
5- What was da last thing u paid for?
duit kenduri jamuan kesyukuran..hehe
6- Where were u last nite?
Home...
7- What's da best ice-cream flavour?
strawberry..hehe
8- Do u wanna cut your hair?
nope..
9- Do u love to 'melatah'?
err.skit2...hehe
10- If that so(melatah), what will u said out loud?
owwhh mak hang..hehehe
11- What does da last text-msg received say?
biarlah rahsia,, blush3X
12- Will u get married in da future?
InsyaAllah...
13- Do u chew on your straw?
no...
14- Do u make-up your own words?
xder kot...
15- Is there anyone u like/love right now?
ya..sudah berpunya ni...
16- Tag to other 5 bloggers/more
sapa2 yang nak jawab tag ni silakanla yer..takder paksaan..heheh

gambar epal ni pun suka2 jer letak..cantik warna ijaunyer..hehehe

~jojoe~

Thursday, September 23, 2010

Genap 8 Tahun



bila tengok tarikh ari ni 23 September aku rasa familiar betul..puas aku kodek2 kepala ni pikir apa kaitan tarikh ni dengan idup aku..huhu..last2 baru teringat...8 tahun yang lalu tanggal 23september 2002 aku mula bergelar sebagai seorang cikgu...

8 tahun lalu masa ni aku di Kuala Lumpur, mendaftar di Hotel Midah untuk ke Sabah.. Masih terbayang2 lagi saat dapat surat tawaran penempatan mengajar..TAHNIAH, ANDA BERJAYA DITEMPATKAN MENGAJAR DI NEGERI: SABAH..
rasa nak gugur jantung..seminggu aku menangis membayangkan aku terpaksa berjauhan dengan keluarga dalam tempoh yang sangat lama.. rasa saya tidak syiok masa tu..semangat nak grad sminggu sebelum ke Sabah tu pun rasa hambar...fikiran aku lebih kepada memikirkan tempat aku akan dihantar untuk mengajar.apapun, lama2 aku kena terima kenyataan...inilah yang tertulis untuk hidup aku..

bila di Sabah, semua bayangan buruk tu lenyap...aku gembira bertemu pelajar dan kawan2 baru..semuanya menyeronokkan...pengalaman indah dalam idup.. sampai bila aku takkan lupakan kenangan di sana..ada pahit, ada manis..semua tu mengajar aku erti kehidupan ynag sebenar..and i miss those old good days...

Selamat Ulangtahun ke-8 untuk diriku dan rakan2 seangkatan ku yang memulakan tugas sebagai pendidik 8tahun yang lalu. kuakui masih terlalu mentah dalam dunia pendidikan ni dan masih belajar untuk menjadi guru yang baik.. Amin...
kenangan bersama rakan-rakan sekerja di SM Ken Hwa, Keningau, Sabah.




~jojoe~

Wednesday, September 22, 2010

For the rest of my Life

lagu ini ditujukan khas Buat wanita bergelar isteri..Untungnya menjadi isteri solehah yang disayangi suami. Sememangnya menjadi harapan dan impian semua wanita untuk bergelar isteri yang baik..bila dengar lagu ni rasa sangat terharu..huhu.. semoga satu hari impianku juga akan jadi kenyataa,.;-).

For The Rest Of my Life



I praise Allah for sending me you my love
You found your home and sail with me
And I`m here with you
Now let me let you know
You`ve opened my heart
I was always thinking that love was wrong
But everything was changed when you came along
OOOOO
And there is a couple words I want to say

Chorus:
For the rest of my life
I`ll be with you
I`ll stay by your side honest and true
Till the end of my time
I`ll be loving you...loving you
For the rest of my life
Thru days and night
I`ll thank Allah for open my eyes
Now and forever I…I`ll be there for you

I know it deep in my heart
I feel so blessed when I think of you
And I ask Allah to bless all we do
You`re my wife and my friend and my strength
And I pray we`re together in Jannah
Now I find myself so strong
Everything changed when you came along
OOOO
And theres a couple word I want to say

*Repeat Chorus
I know that deep in my heart now that you`re here
Infront of me I strongly feel love
And I have no doubt
And I`m singing loud that I`ll love you eternally

Repeat Chorus
I know that deep in my heart..


~jojoe~

Saturday, September 18, 2010

cutenyerrrr!!!

ekceli kan, ini cerita lama..baru jer nak publish..hehe.... maklumla, kan sibuk nak raya..hehehe... masa bulan puasa ari tu, bulan 8, hamster aku dah lahirkan 8 ekor anak yang kiut miut...tapi atas masalah teknikal, yang 8 tinggal 5 ekor jer...huhuh... lagi 3 ekor tiba2 ja ilang, ghaib dari pandangan..mesti keja mak ayah dia ler tu..yg aku perasan, 3 yang mati semua yg kurus2, yang tak cukup dapat zat..huhuh...


tinggalla 5 ekor yang masih kecik tapi tetap kiut..masa ni lum leh buka mata lagi...
tapi..
ari ini...selepas hampir 2 bulan, anak2 itu sudah membesar bagaikan juara..dah siap bleh main roda lagi..huhuhu...cepatnya mereka membesar...cute kan...
dah boleh bergurau senda dengan adik beradik...cutenyer..
time to play..bersama ayah dan ibu...hehe
~jojoe~

Friday, September 17, 2010

jalan-jalan cari makan!

Lepas jer raya asyik2 citer jer sal mkn..huhuh.. hari ni mood aku tak baik...sedih sangat..geram tul ngan apa yg jadi pagi tadi..so, nak ilangkan rasa sedih ni bagus aku cerita sal makan2..hehehe..sebab tu makin mebulat, asal sedih ja, makan..sedih makan..sedih makan..last2??heheh...
semalam aku g jalan2 cari makan ngan adik dan anak buah aku..adik aku mencari baju.. so kami menapak ke CS d sp.. tertarik tul aku dengan replika pelita sempena syawal neh..cantikkan...???
ramai jugak orang kat situ..parking sampai full..maklumla, 16 september kan HARI MALAYSIA.jadi ramai yang cuti... banyak jugak sales... tapi aku just beli apa yang perlu ja...
masa perut berkeroncong kami mencari port untuk mengenyangkan perut..this time kami ke cafe ni..cik abg aku cakap cafe ni mcm cafe 1MALAYSIA..pekerja2 dia ada melayu, cina dan india.. hehe..paling penting dijamin HALAL..huhucantik gak decoration dalam cafe tu.. menu2 memang nampak sedap...menu bergambar..so, rasa semua nak makan..hehehe...

SET C..pilihan aku dan adik aku.. ada ayam masam manis, semangkuk tomyam, 2bebola dan sambal ikan.. sedap..memang sedap...huhuh..


ni plak pilihan my cik abg..hehe..diapun ada ikut tau... dia makan NASI GORENG ORIENTAL..aku ada rasa..memang best..


watermelon juice untuk kami bertiga...
sedap, pekat...hehe


anak buah aku minum sky juice jer..satg dia sembelit..hehehe...

tu jer yang aku nak cerita..haha.. ye ye jer kan?? jalan2 cari makan...hihih

~jojoe~

Thursday, September 16, 2010

tragedi di Ken Hwa...

di sini kau dan aku..terbiasa bersama...huhuh.. suatu ketika dulu aku dan kawan2 selalu makan2 dan lepak2 kat sini..gelak tawa, gurau senda..semua ada di sini.. di kantin sekolah Menengah Ken Hwa , keningau...di sini ada kenangan manis aku dan kawan2 semasa bertugas di sabah sejak 2002-2008...

tapi....
hari ini..aku mendapat berita sedih nun dari sana... peristiwa tragis yang membawa pergi kenangan indah ku dulu..huhu.. kantin sekolah terbakar pagi tadi disebabkan litar pintas wayar elektrik.. huhuh...hampir2 juga pusat sumber dan makmal berhampiran dijilat api.. aduhhh..sedih tul aku tengok keadaanya.. dah rentung dah kantin...huhuh






apapun, syukur kejadian ni berlaku semasa cuti sekolah.. minta dijauhkan dari perkara yang lebih buruk..semoga warga ken hwa tabah dengan berita ini..

p/s: masih terbayang gelak ketawa aku besama yengkey, jipang, kokong dan kakak kat situ..huhuh... sedihnya..
~jojoe~

cik ada oh cik ada...

Raya ke-6..

my bestfren datang beraya kat umah..sukernya... mcm biasa dah suruh mak wat ketupat dan aku tukang wat rendang,,kuih raya banyak lagi..ekcelikan, cik ada sepatotnya datang raya ke-4 pas aku beraya ngan students..tapi pas keta aku masuk workshop berjam2 terpaksala aku cancelkan pertemuan kami...huhu

ini anak buah aku k?? begitu teruja menanti kehadiran cik ada..almaklumler..nak dapat duit raya..hehehehe

orange juice untuk cik ada..terbaik punyer,..heheh

melihat juadah raya untuk cik ada...hehe

cik ada yang makin ayu gitu...ehem2..

apapun, hepi sangat dengan pertemuan ni..banyak benda yang dikongsi bersama... selalu mendoakan kebahagiaanmu.. SELAMAT HARI RAYA MY DEAR FREN...


p/s:cik ada,,,,.....jangan lupa souvenier bila d sarawak ya??hehehe
~jojoe~

5 Syawal

dah lama betul tak kuar berdua..sepanjang bulan puasa rasanya sekali dua jer dapat jumpa, tu pun berbuka puasa bersama2 adik2 aku..huhuh.. so, raya ke5 kami akhirnya dapat kuar berdua..hehehe... alangkah indahnya..kikik.. memula tu dia ajak aku p QUensbay,tapi memandangkan musim perayaan camgini aku takot sesak lak jambatan tu nanti..huhu yelah, mesti ramai dah berpusu-pusu nak balik dan mayb ramai gak yg outing untuk habiskan cuti..lagipun, baru jer semalamnya, jambatan pulau pinang jammed disebabkan kebakaran wayar TNB.. seb baikkk.... kus semangat kalo aku yang terperangkap dalam kesesakan berjam2 lamanya itew.. akhirnya kami dating tempat biasa..
sampai jer kami tengok movie dulu..heheh..citer apa? seperti yg tertulis dalam entry sebelumnya, kami tengok citer PIRANHA.. memang mendebarkan, dan kadang2 buat aku terkejut..huhuh... apa taknya, tengok gigi ikan yang runcing tu pun dah buat aku terpikir camner rasanya kena gigit sampai tinggal tulang tu..huhu..nauzubillah...
sudah puas menonton, dia temankan aku uruskan hal di bank..pastu cari makan..si dia nak belanja..hehe.. dah lama tak makan PIZZA kan??kan???..hehehe,,,





sup..pembuka selera..



Our hawaian supreme...nyam..nyam..


kami punya ADD ON..hehehe....


Bestnya dapat outing mcm ni..huhuh..bila la dapat kuar lagi neh... rindu.. hehehe....

~jojoe~

Wednesday, September 15, 2010

Piranha

kemarin berkesempatan menonton cerita ni dengan si dia..huhuh..not bad la..yang bad tu bila ada adegan2 yang kurang menyenangkan...biasala citer luar negara,kalo dah melibatkan air tu,konpemla pakaian2 yang dipakai dalam cerita ni pun menyakitkan mata yang memandang..huhuh... sebab tu ler cerita ni untuk berusia 18tahun ke atas yer.huhuh,,..
bermula dengan pergerakan plat di dasar tasik membawa kepada pembebasan beribu2 ekor piranha yang dianggap telah pupus sejak 200 juta tahun yang lalu..kiranya ikan tu terperangkap la dan hanya membiak.. cara nak idup adalah berlawan sesama sendiri..kira kanibal la..tapi bila dah bebas ikan2 yang ganas ni mula menjadikan tasik tu sebagai tasik berdarah..sekali gigit terus tinggal tulang..mana taknya, bukan seekor yg gigit..tapi beribu2..huhuh....

detik2 cemas dalam piranha.. tuler..wat dosa lagi...dedah aurat..kan dah jadi makanan ikan..huhuh

Synopsis:
From director Alexandre Aja (The Hills Have Eyes) comes the new action thriller PIRANHA. Every year the population of sleepy Lake Victoria explodes from 5,000 to 50,000 for Spring Break, a riot of sun and drunken fun. But this year, there's something more to worry about than hangovers and complaints from local old timers; A new type of terror is about to be cut loose on Lake Victoria. After a sudden underwater tremor sets free scores of the prehistoric man—eating fish, an unlikely group of strangers must band together to stop themselves from becoming fish food for the area’s new razor—toothed residents. The films stars Jessica Szohr (Gossip Girl), Steve McQueen (The Vampire Diaries), Elisabeth Shue, Jerry O’Connell, Ving Rhames, Adam Scott, Richard Dreyfuss and Christopher Lloyd.

p/s: tak rasa berminat nak tengok 4madu atau senario..naper erkkkk???huhu

~jojoe~

Dugaan syawal..

Lebaran tahun ni memang meriah dan menyeronokkan.apalagi bila dapat beraya bersama keluarga dan yang tersayang..hhuuhu..namun dalam kerenokan tu terselit juga sedikit cacatnya.. apataknya, raya ke4 jugak tu ler kereta aku meragam. simbol enjin tak nak padam2 kat board... aku dah pelik sebab biasanya bila dah start keta simbol tu akan ilang,,ni tak padam2..pastu ekzs lak rasa tersekat2 jer asapnya..huhu..terus aku bawa p workshop..

my baby kena angkat tinggi2 ..huhu

tauke bengkel tu bagitau dua komponen ekzos aku dah nak hancus.. teruk dah..dia cakap lambt skit aku bawa p kena stanby 4-5K ler tukar enjin..huhuhu..

komponen yang dah kena buang..huhuhu

lama gak aku bertapa kat bengkel tu..akhirnya siap jugak kreta aku tapi melayangler RM830..huhuhu...tersedak bapak aku kat umah..apapun, demi keselamatan, tak kisahla,,..yang penting my car back to normal... lagipun esok(raya ke-5) nak jalan jauh..nak dating..hehehe

~jojoe~

IKLAN LAGI!