Friday, September 10, 2010

1 Syawal 1431

Setahun sekali syawal datang lagi..seperti kebiasaan pagi syawal disambut dengan penuh kesyukuran...di samping mohon keampunan ibubapa dan saudara mara dan yang tersayang....malam raya aku siapkan apa yang patut..ala kadar ja... bangun pagi-pagi raya aku masak rendang ayam pastu ke umah atok nenek beraya dsana.lepas tu balik umah layan2 tetamu je...tema baju raya aku tahun ni semestinya BIRU...heheh..(senyum ada makna)
Bila sebut 1 Syawal pasti terhidang atas meja juadah yang enak2..huhuh...paliing aku suka ketupat yang mak buat,..sedap cicah rendang ayam..nyam2..aku sukaaa!! kueh raya??? pun ada tapi, semuanya kueh tunjuk..hehehe....
paling aku suka buat kek coklat...baru ja belajar dari kawan sekolah ari tu..sukses..hehe..akhirnya pandai jugak aku buat kek...hehehe...apapun, raya tahun ni raya kedua aku dgn seseorang...walaupun beraya dari kejauhan, rasa tetap bahagia.. semoga satu hari nanti dapat bersama di pagi raya..aminn...


~jojoe~

8 comments:

  1. tema baju raye sy plak, PURPLE..hehhe..(senyum de makne gak neh)

    waaa, sedap nyer ketupat ngan rendang ayam...huu~~ naakk...x makan pon lg rendang...da rayer ke-6 da.. sedey neh!! T_T

    ReplyDelete
  2. ececece...purple eh????romantiknyerrr...hehehe.... naper tak makan rendang neh??rugiler,,sedapp oo cicah ketupat ngan rendang..hehehe

    ReplyDelete
  3. xde orang buat pon ketupat ngan rendang...huuu~~ sedey2!! kempunan neh nak makan...

    ReplyDelete
  4. ada g beraya umah mak mentua tak??? dia takder wat rendang ker?hehehhe

    ReplyDelete
  5. tumpang lalu sambil mengaminkan ape yg dihajati tu tercapai ... amin ... ;)

    ReplyDelete
  6. hehehe,,..cik ada nehh..malu i...nak amin gak ler..ehehe.. AMINNNNNNNNNNNNN..

    ReplyDelete
  7. umah mak mentua kat kL la kak...sy stil kat kg..hehe~ 2 la, dengar citer mak dia neh pndai wat rendang..huu~~ sedaaapp nyer...nak rendaaaaang!! T_T

    ReplyDelete
  8. hahha...mak mentua pandai wat rendang yer??menantunya ni mcm mana???pandai wat tak??leh arrr minta trun ilmu kat mak mentua..heheh

    ReplyDelete

bling bling

IKLAN LAGI!