Wednesday, November 17, 2010

5 Melati



last day sekolah semalam..alhamdulillah..semua kerja settle..tinggal sijil PEKA sains jer yang aku akan siapkan masa cuti nanti bila ke sekolah untuk bertugas masa SPM. sebut sal last day ni, tahun ni rasa sebak dan sedih skit sebab aku terpaksa berpisah ngan my beloved students.. bila sebut mcm tu mesti org cakap, ;hek eleh..cuti sebulan jer... tahun dpn jumpa balik.. yg cuti sebulan tu betulla..tapi yg jumpa balik mayb ambik masa 4 bulan lg baru jumpa..tu pun masa diaorang datang ambik result SPM.. semua students aku form 5.. 5 cempaka, 5 kemboja, 5 kenanga, 5 melati dan 5 Seroja.. semua tingkatn lima .. so, semua pelajar aku tamat pengajian tahun ni...next year aku akan dapat student baru..huhuh...
paling berat ati nak lepaskan tingkatan 5 melati.. 2 tahun aku pegang jawatan guru kelas diaorang..bermula dari tingkatan 4 hinggala ke tingkatan 5.. mereka membesar di hadpan mataku..cheewahhh....suka duka, pahit manis semua bersama diaorang. may b selama ni diaorang tak tahu yg aku bangga sangat dapat kelas diaorang.. xbanyak masalah, xbanyak kerenah.. paling bangga bila diaorang dapat anugerah kelas terbersih.. memang rasa kehilangan ni..huhuh... apapun, sebagai cikgu aku tau semua ni akan berlaku.. cuma mampu mendoakan yang terbaik untuk pelajar2ku.. bukan untuk 5 Melati saja, tapi untuk semua yang bergelar pelajarku..apalagi, cuma tinggal beberapa hari ja lagi mereka akan berdepan dengan SPM.. Semoga mereka dapat menggunakan ilmu yang diberi dengan sebaik2nya...


Sebelum sessi persekolahn berakhir kemarin, mcm biasa budaya tutup sekolah diadakan.. kesempatan atau peluang terakhir berkumpul dengan pelajar kelas 5 Melati..semua nampak sedih.. terharu pulak bila ada 4-5 orang yang brani tampil ke hadapan kelas memberi ucapan perpisahan.
Bila ada yang kata "kami sayang cikgu" .. rasa malu2 kusing lak aku..hehehe.. yang sebenarnya akupun sayang semua.. memang pernah marah, pernah geram tapi tak pernah berdendam. mereka tetap pelajarku ..dan doa seorang guru hanyala untuk melihat mereka berjaya dunia akhirat. Amin...bersama cikgu math diaorang..Puan Awanis..



together gather...




persahabatan yang tak akan putus walaupun tamat alam persekolahan.

p/s: entry ini kutulis khas buat pelajarku...semoga menjadi kenangan abadi d sini... cikgu sayang kamu semua..
~jojoe~

2 comments:

  1. ah beauty lak yg rasa terharu... uhuk uhuk.... xbley betol de cite touching2 nih...

    ReplyDelete
  2. hehehe..yalor..masa budak2 bg ucapan pun joe teremosi gak neh..huhuh

    ReplyDelete

bling bling

IKLAN LAGI!