Thursday, December 30, 2010

Harimau Malaya

Tahniah buat MALAYSIA.. rasanya satu dunia dah tahu kejayaan malaysia menjuarai piala AFF selepas menewaskan Indonesia dengan agregat 4-2... banyak blog yang bercerita tentang peristiwa bersejarah ni.yelah 14tahun kita menanti piala tu dibawa balik ke Malaysia..akhirnya kita berjaya..dan menulis di blog sebagai ingatan yang xkan dilupakan.... saya pun tak terkecuali la.. nak tulis gak..walaupun saya ni bukan peminat fanatik apalagi penonton tegar pertandingan bola sepak.. Piala Dunia pun saya tak ambik peduli..hehe..tapi bila melibatkan negara,saya jadi bersemangat untuk menyokong.. sekarang saya rasa bangga..ternyata Malaysia Boleh!!..

dari sudut peribadi, saya sangat berdebar2 dan takot sepanjang tempoh perlawanan antara Malaysia dengan Indonesia.. Semasa pertandingan dalam kumpulan semasa Malaysia dibelasah 5-1 oleh Indonesia, saya sangat sedih.. apalagi bila melihat wajah2 megah penyokong pasukan GARUDA yang tidak menghormati lagu negara kita di samping mengibarkan slogan "GANYANG MALAYSIA".. rasa mcm kita sedang dibuli...ternyata MALAYSIA tidak mengaku kalah.. ALhamdulillah..kita berjaya sampai ke FINAL..

salah seorang hero malaya

Bila isu laser timbul dan dipbesarkan2 rasa lagi muak.. seolah2 malaysia tidak layak untuk menang... menci betul...
Akhirnya tanggal 29 Disember 2010, di Indonesia kita berjaya mengembalikan maruah negara yang diperkotak katikkan bila berjaya menjuarai Piala Suzuki AFF itu.disebabkan kejayaan itu jugala esok (31disember 2010) diumumkan sebagai cuti umum.. hehehe.. best2... semoga Harimau Malaya terus mengaum dengan megah bukan saja di asia.. mana tahu boleh ke peringkat dunia..masa tu mayb saya akan menonton Piala Dunia pula..hehehehe

p/s: mcm pengulas sukan lak rasa,...hehehe.. Tahniah Malaysia...
~jojoe~

2 comments:

  1. mana gambar penjaga gol yg ensem tu???hihi
    ~adik~

    ReplyDelete
  2. gambar tu kena cari kat blog awek dia ler..hehehe

    ReplyDelete

bling bling

IKLAN LAGI!