Saturday, January 29, 2011

Nasi ayam versi Jojoe.. :-P

hari ni saya gigih menyiapkan neh... taraaa... nasi ayam..hehehe... sejak2 menyedari betapa makanan ni tersangat digemari oleh seseorang yang istimewa, terus rasa teringin sangat nk expert dalam soal memasak nasi ayam neh..hahaha..bila makan memang rasa nasi ayam..so, kira lulus ler tu kan??hahah....
ni ler resepi nasi ayam saya...

~sup~
2 biji carrot (dikisar)
5 ulas bawang merah
3 ulas bawang putih
kulit kayu manis, bunga cengkih, bunga lawang
2 batang serai (diketuk)
4cm halia
sup bonjet adabi (2)
ayam ( dipotong sesuka hati..hehehe)
cara memasak: tumis semua bahan+ air+ayam..selepas mendidih , ambil air rebusan ayam dan masak bersama beras yang sudah dibasuh.

~sambal merah~
10biji lada merah+ 3 biji bawang putih (dikisar)
2 sudu cuka
cara masak: masak bahan2 dikisar, pastu masukkan cuka+garam+gula+sos dan sedikit air yer..


~kuah kicap~
sedikit kuah sup+ sos tiram + kicap manis.

lepas masak, hidangkan yer..sedapnya..(heheh...naik lif tekan sendirik...)... ;-P

~jojoe~

Saturday, January 22, 2011

cincin suasa

bila ternampak iklan ni paper..tiba2 rasa tertarik..selalu iklan camgini banyak memaparkan perhiasan untuk wanita..tetiba nampak cincin suasa untuk lelaki..cantik kan??heheh... tetiba rasa xcited nk beli bg kat org...mahal x yer??

~jojoe~

Friday, January 21, 2011

berkelah..

bila teamwork dibawa ke luar maka terjadila peristiwa ini..sesuatu yg amat saya rindui... masa tu tahun 2007 kot kalo tak silap... rakan2 sekerja berpakat untuk berkelah di err...saya sudah lupa nama tempat ni... bukan kawasan air terjun,.tapi kawasan sungai yang bersih dan sesuai untuk aktiviti kelah,..
kami berkonvoi ramai2 ke sini... bakar ayam, main game, main air..semua ada ..bestnya ingat balik... rindunya saya zaman muda2 neh..
~jojoe~

Fish ooo fish...

dah lama nak tulis ni..tp disebabkan masa tu saya belum lg berblog2 neh,..so lambat ler skit tulis entry ni..boleh tak..haha..masa skodeng2 album dedulu..saya terjumpa pic2 neh... rasa mcm nak menulis balik semua kenangan masa kat sabah dulu jer rasanya...takper..pelan2 saya akan flashback semua yg berlaku di sana..
pertama skali nk bercerita sal kunjungan saya ke TVRC tambunan sabah pada 30 Ogos 2008..tempat reakrasi yg sederhana tapi sangat menyejukkan mata yg memandang..yelah..dapt melihat alam hijau semulajadi kat sanaa.sooo siok..dekat situ ada kolam besar...dan dalam kolam tu ada neh...paling best dapat main2 ngan ikan2 jinak neh... besar2 dan pantang nampak benda makan..mesti melantak puas2..masuk situ percuma tp kena beli makanan ikan tu ler.. sgt best tengok ia makan tau.. hehehe...
ini pic kandid...letak kamera atas meja dan smileee...tp xsempat pose,,kamera dah snap dulu..haha... kenangan....

~jojoe~

Monday, January 17, 2011

Khurafat

Baru2 ada menonton filem ni dengan cik ada...memang best..siap intai2 tgk movie ni guna jari jemari jer..alasan...tersangatler seremmmm...xcaya tanyala cik ada..huhuh... apapun, rasa2nya dalam banyak2 pilem melayu serem, ni ler yg paling seram saya pernah tengok..huhuh.. so, sesapa yg teringin nak tengok sentuhan pengarah ensem ni..heheh..jemput2 ler menengoknya... tontonla filem khurafat, jauhi perbuatan khurafat,..


scene2 menyeramkan dalam citer ni..
Sinopsis:
filem ni mengisahkan pasangan suami isteri, Johan(Syamsul) dan aishah(Liyana Jasmay) yg baru mendirikan rumahtangga tetapi sering diganggu dengan bayangan2 dan makhluk menakotkan. dalam pada masa yg sama bekas kekasih Johan, Anna (Sabrina Ali), masih tidak dapat melupakannya dan masih menagih cinta jihan yg dah beristeri tu. sehinggala satu malam, bekas kekasihnya tu membunuh diri sendiri (ishkk..dosa besar)..kematian x-aweknya itu menambahkan lagi beban kngeriaan idup Johan dan isterinya,.. Apa sebenarnya rahsia Johan? check it out..

p/s: oh ya.. ending dia best..xsangka..huhuhu

~jojoe~

Monday, January 10, 2011

My new Age..

10 hari selepas menyambut tahun baru, saya menyambut hari kelahiran yang ke tutt...hehehe... alala...makin tuala ni kan?huhuh... apa boleh buat..tua mengejar.. apapun, selagi masih kuat dan bertenaga saya akan mencari kebahagiaan yg saya cari... saya akan cuba mencapai apa saya nak... saya akan berusaha...
xda apa yg saya nak cerita...pasal celebration tunggu bulan 3 saja...heheh... pasal hadiah? ada hadiah.. dari dia... ;-)..
apapun..yg paling penting,,doa dan harapan saya..bukan saja untuk tahun ni..bahkan untuk hari dan tahun2 mendatang..semoga impian dan harapan hidup saya akan jadi kenyataan..amin...

p/s: mood nak bercerita sgt kurang... line internet lembab yg amat...huhuh
~jojoe~

Saturday, January 1, 2011

Happy New Year!!

My 1st entry for 2011... Selamat tahun baru untuk semua... apa azam tahun baru yer??

My wish..:
1. nak turunkan berat badan nih.. (hihih... setiap tahun azam yg sama,.tp xda perubahan pun)..huhu
2. nak lebih bahagia dengan keluarga dan ehem2....
3. nak lebih sukses dalam kerjaya
4. nak sentiasa dirahmati Allah...

bersyukur ke hadrat Illahi kerana memanjangkan usia saya untuk terus bernafas di tahun 2011... Semoga kita semua dipanjangkan umurdan dimurahkan rezeki...
Happy New Year Everybody..wishing u all the best..more happiness,success,prosperity,Iman and peaceful..happy 2011!! Amin,..
~jojoe~

IKLAN LAGI!