Thursday, February 17, 2011

Bujang vs kahwin

hari ni tercalit sedikit kebengangan dalam hati...biasala...masalah kerja..dan bila dijadikan status fb ramai kawan2 yang memahami... saya seorang pekerja..jadi saya sentiasa menurut perintah..walaupun adakalanya saya rasa seperti unfair.. tapi saya akan pastikan kerja yang diarahkan itu siap pada waktu yang ditetapkan.. cuma saya ni manusia biasa... bila dilonggok dengan kerja atas alasan status saya yang masih bujang, saya memang tidak puas hati.. tapi saya tidak marah.. cuma saya terfikir adakah tanggungjawab yg diberi semuanya bergantung kepada status... bukankah tugas itu digalas atas status pekerjaan kita.. gaji dapat sama rata, kenapa perlu menolak beban kerja...semua orang ada kehidupan sendiri..tak kirala samada masih bujang atau sudah bersuami.. kerja di tempat kerja, rumah cara di rumah.. jangan gunakan alasan "u belum kawin, u takder anak nak urus so u siapkan tugas ni, u pegang jawatan ni..i penat"... hellooooooo.... sampai tahap tu ker? urusan dengan keluarga, itu tanggungjawab pada keluarga.. urusan kerja , itu urusan periuk nasi sekeluarga... so, jgn set mentaliti supaya semua org berkahwin sbab nk elak beban kerja.. hmm... manusia oh manusia.

p/s: suka komen cikgu nazrie yang meletakkan hadis rasulullah... rebut semua peluang yang ada sebelum 5 perkara... so, xkira bujang atau yang dah berkahwin, sama2 la bekerjasama... bukan menolak kerja dan membebankan sebelah pihak sahaja... ;-P

~jojoe~

4 comments:

  1. ileks ler,..kawin cepat2 la ..haha


    adik

    ReplyDelete
  2. heheh....kawin bukan jalan penyelesaian kepada masalah der... ;-P

    ReplyDelete
  3. haha..klu bujang xyah sapu smpah ke?xya masak?sama je k0t..huhu

    ReplyDelete
  4. agaknya diaorang pikir org bujang ni xada life kot...

    ReplyDelete

bling bling

IKLAN LAGI!