Thursday, March 31, 2011

Dengki!

wat to say? WIFI masih belum kena approve,,masih d KIV... malas nya saya nak menulis sekarang..kerja , memang banyak..hari ni saya ada mesyuarat PIBG sekolah.. almost everyday balik lambat,..sesekali jer dapat larik dari kesibukan neh... sekarang ni waktu rehat..so, dapatler meluah sedikit rasa kat sini..
baru2 ni saya ada rasa sedikit kecewa..dengan siapa?? rakan sekerja.. bila ada yg seolah-olah mempertikaikan kebolehan rakan sekerja yang lain..tak dapat menerima hakikat bila keputusan subjek org lain lebih baik dari subjek sendiri... mempertikaikan keputusan pihak LPM apabila subjek org lain naik mendadak..padahal subjeknya sendiri pun agak power... di mana salahnya? susahkah nak berkongsi rasa melihat kejayaan orang lain..kenapa perlu banyak bicara.. saya sendiri pun mengajar dengan ikhlas... selalu mendoakan kejayaan pelajar lain..tidak pernah menganggap subjek lain senang nak lulus ke apa,,,kalo subjek tu senang sangat nak lulus kenapa ada yang GAGAL?..kenapa tiada 100%..
Moralnya... bersyukur la dengan apa yang kita dapat.. jangan ada rasa dengki khianat melihat kejayaan orang lain... ikhlaskan hati tersenyum dan ketika memberi ucapan tahniah..jangan di depan mulut saja manis...di belakang mengomen itu ini sampai tak sedar saya lintas di belakang..!!!


~jojoe~

2 comments:

  1. dengki itu menyakitkan hati sendiri ;-)

    p/s*jojoe.. pusing2 mata beauty baca tulisan nih.... =(

    ReplyDelete
  2. memang pun menyakitkan hati...alolo..siannyer dia...nanti i tukar font yer...hehe

    ReplyDelete

bling bling

IKLAN LAGI!