Wednesday, March 23, 2011

Keputusan SPM 2010

hari ni saya rasa sangat hepi.. keputusan SPM 2010 diumumkan... tepat kul 930 pagi tadi, saya sebagai bekas guru tingkatan 5 tahun lepas bersiap sedia mengedarkan slip keputusan, fail peribadi dan sijil2 berkaitan... saya rasa berdebar2..seolah2 saya plak yang nak ambik result..bila result dah di tangan, saya begitu teruja melihat keputusan pelajar terutama subjek yg saya ajar.. SAINS..Alhamdulillah... saya bersyukur sangat dengan apa yang saya lihat..
seronok sangat melihat kejayaan pelajar saya...beginila perasaan puas seorang pendidik apabila melihat anak muridnya mendapat gred yang cemerlang...cuma ada sedikit terkilan apabila ada antara pelajar yang buat derk tak nampak cikgu sedangkan cikgu sangat xcited mahu melihat keputusan mereka.. mujur ada pengubat hati..yg datang beterima kasih, memeluk dan menangis dengan keputusan mereka..apapun, tiada apa yang diharapkan oleh seorang guru selain berkongsi kejayaan dengan pelajar mereka... tugas saya mendidik, dan apabila didikan itu berhasil, rasa puas akan terbit di hati..teringat kata2 seorang sahabat saya ni.....
"kita ikhlas,krn kita adalah cg...tugas kita mengajar,mendidik...sy lebih bersyukur sekiranya semua hasil produk kita dpt keluar seb manusia...instead of having xtravagant result.....tp end up as nothing!.."
semoga mereka semua berjaya... selamat menjalani kehidupan di luar alam persekolahan.. bagi yang mahu meneruskan perjalanan dalam pelajaran, teruskan...pilih jalan terbaik untuk diri sendiri..untuk masa depan...


~jojoe~

2 comments:

  1. i understand ur feeling..saya pun camtu bila upsr di umumkan...berdebar2 ngalahkan pelajar..

    ReplyDelete
  2. tu ler..apapun alhamdulillah...syok tengok result budak... :-)

    ReplyDelete

bling bling

IKLAN LAGI!