Tuesday, March 15, 2011

Kadet Remaja Sekolah

sejak berlaku tsunami jumaat lepas, saya perasan line internet menjadi lebih perlahan dari kebiasaan. tak tahula sama ada ianya ada kaitan dengan bencana alam tu..penat jugala menunggu gambar di upload, dan page untuk loading.. huhuh...

entry kali ni nak bercerita pasal kem KRS yang saya hadiri baru2 ni d sekolah pada khamis lepas. tahun ni saya menjadi guru penasihat Kadet Remaja Sekolah. jadi sudah semestinya saya hadir memeriahkan keadaan..hehehe...malam khamis kami akan bermalam d sekolah dan keesokkannya akan ke Gua Kelambu yang tidak berapa jauh jaraknya dari skolah.Petang khamis tu, ujan panas mulai turun.walaupun agak berat untuk bermalam d sekolah, namun saya gagahkan juga diri ni.. mcm mana x berat hati, tahun ni saja kes histeria hampir setiap minggu berlaku d sekolah... kadang2 yang kuat pun akan rasa goyah juga..namun saya tetap kuatkan hati...ingat Allah.Lagipun, budak2 ni memang bersemangat nak camping...

terus terang sepanjang kem saya rasa sangat sronok...dengan guru2 penasihat yang hadir membantu menjayakan kem itu.,.Semua memberi komitmen yang baik sepanjang kem..

demi tugas...rakan sekerja saya...kak shida, awanis dan anak2 turut hadir..

semangat menyiapkan khemah untuk tempat tidur kami...
sesi masak memasak... heheh...

taraaa...makan malam kami...
sesi makan2... aksi budak2 makan xsedar kem komanden lintas... last2 kenala menggigit pinggan..heheh

esoknya ekspedisi ke Gunung Kelambu, saya xdapat join disebabkan masalah tertentu.. apapun, syukur semuanya berjalan dengan lancar...

~jojoe~

2 comments:

  1. beauty masa sekolah Kadet Bersatu Malaysia... ganas sangat... sampai jadi penembak terbaik... ahaks... ujung2 abis sekolah member2 sume terkejut jadi gegel sangat... ahahahaha...;-)

    ReplyDelete
  2. wahh..best shooter??? jojoe pun tekjut k?? tengok beauty very de feminin one..heheh..tp best aktivit camgini kat skul..memang pengalaman terbaik punya...

    ReplyDelete

bling bling

IKLAN LAGI!