Sunday, March 20, 2011

world invasion ~ bila bumi jadi sasaran~


pernah tak kita terfikir, bumi kita yang kaya dengan sumber air, sumber bahan mentah ni mayb menjadi perhatian makhluk lain yang mungkin ada yg hidup di planet2 lain?? kalo dulu masa sekolah blaja sejarah berkaitan imperialisme...penjajahan,... salah satu faktor berlaku penjajahan ialah disebabkan oleh sumber bahan mentah.. dan sekarang, tidak mustahil juga berlaku penjajahan dari makhluk asing yang ingin memiliki kekayaan bumi... semua tu dipaparkan dalam filem nih..saya dah tonton filem ni baru-baru ni..memang sangat tragis dan menakutkan..

makhluk asing yang hodoh amat trun menyerang bumi hanya untuk memiliki sumber air sebagai bahan api dan nutrisi mereka. dan kesannya bumi dilanda musibah terlibat dalam kancah perang. bukan perang sesama manusia tetapi manusia vs alien..
ekceli kan.. saya tak berapa minat citer perang2 neh..err.. memang xminat pun.. tapi bila melibatkan makhluk asing tetiba rasa nak tengok... sedih citer ni... bila tengok mangsa peperangan yang tak bersalah mengingatkan saya pada realiti dunia sekarang.. perang sana sini.. yang membunuh manusia2 yang tak berdosa termasuk kanak2.. jadi tak salah kan kalo saya katakan yang membunuh itu pun makhluk asing yang jahat..yang selfish..sangat teruk..


p/s: berdoa smoga kita dijauhkan dengan peperangan sebegini..amin

~jojoe~

2 comments:

  1. tak pernah terfikir pun sebab rasanya planet yg Allah cipta yg dihuni makhluk adalah bumi sahaja.... tp mana lah tau kan Allah maha besar =)

    mudah2an negara kita dijauhi segala bencana.. amin

    ReplyDelete
  2. ada kajian menunjukkan ada planet yang mungkin ada hidupan..wallah hualam.. betul tu beauty.. ALLAH MAHA BESAR.. banyak yang kt xtahu..

    Amin...

    ReplyDelete

bling bling

IKLAN LAGI!