Monday, May 23, 2011

Hobi baru?

New Hobby??? xadala...hehehe,,,cuma ari ni tiba2 ada sorang kakak kat sekolah bawa anak2 pokok bunga yang sangat cute..free of charge yer.... bunga kemboja bonzai dan pokok yg saya xtahu nama apa tp nampak menarik sebab warnanya..mcm pokok lidah buaya pun ada..heheh...
balik umah petangnya saya tukar bekas pokok bunga kemboja tu ke dalam pasu yg melambak2 kat umah...ada pasu tapi takder pokok..hehehe... bila tengok balik, aiseh, mcm hebatla plak..padahal setakat tukar pasu, budak kecik pun tau buat..hahaha..apapun doakan pokok2 ni hidup subur dalam jagaan saya yer..kalo menjadi dan hidup, rasanya mayb planting akan jadi hobi saya lak..hehehe.

p/s: harap2 dapat pokok2 ni akan menghiasi rumah saya nanti... hehehe...

~jojoe~

Friday, May 20, 2011

Saya Marah ni!!



selama saya bertugas sebagai pendidik, antara perkara yang akan membuatkan saya marah adalah apabila pelajar MENIRU dalam peperiksaan,, saya memang akan MARAH.. tersangat MARAH. apalagi bila melibatkan banyak pelajar sehinggakan pelajar harapan saya sendiri pun meniru dalam peperiksaan baru2 ni.. apa kes??? kenapa sampai menipu..???

bagi saya, perbuatan meniru samala seperti mencuri...mencuri markah yang tidak sepatutnya menjadi milik mereka..jadi hukumya HARAM... mcm mana mereka boleh rasa gembira dengan markah yang tidak halal..di mana rasa kepuasan belajar itu..adakah semata-matanya dengan hanya mendapat markah yang tinggi???padahal markah itu bukan dari usaha mereka sendiri?? sebenarnya saya rasa sangat sedih dengan pemikiran mereka.. mereka tidak menghargai ilmu. hanya mencari kepuasan belajar dengan cara mudah...

mcm mana saya nak fahamkan mereka bahawa kejujuran itu sangat penting dalam hidup.. saya lebih gembira menanda kertas kelas belakang yang JUJUR... jadi saya dapat tahu kelemahan mereka..dapat membetulkan apa yang salah.. jika meniru mcm mana saya nak betulkan salah itu? mcm mana saya nak tahu kelemahan mereka..

setiap kali menanda kertas peperiksaan.., saya akan bersemangat..antara yang terawal habis menanda untuk kepuasan pelajar mengetahui markah dengan cepat..tapi sekarang..hari ini..melihat kertas yang ' tidak jujur ' itu membuatkan saya rasa sedih... :-(..

p/s: hanya mampu berdoa....
~jojoe~

Thursday, May 19, 2011

Akhirnya....

mcm xpcaya saja..baru pagi semalam saya mengeluh di sini pasal kunci rumah yg belum dapat.. petang tu dalam kul 3 , pihak pemaju call suruh ambil kunci ( aikkk...diaorang baca blog saya ker)..hehehe.. Alhamdulillah.. lepas setahun penantian, kunci rumah dalam genggaman saya...
cuma bila masuk check rumah, tiba2 plak rasa pening pening pening... letrik blum ada, air blum masuk, perabot, grill, pintu pagar,,semua perlu diadakan..hmm.... lepas satu bab, satu bab plak yer?.. xapa, bak kata seorang teman...perlahan-lahan... biar lambat asal selamat..hehehe... ye la tu.. ntah bila saya dapat masuk umah ni?..sayapun tak tahu... adeii....

~jojoe~

Wednesday, May 18, 2011

menanti dan menanti...

dah setahun saya menunggu kunci rumah saya. dari asalnya cakap bulan 8 2010 sampaila mei 2011 masih lagi belum ada jawapan dari pihak pemaju..sedangkan rumah sudah siap sepenuhnya, sudahpun mendapat CF..agaknya pemaju tunggu rumah berkarat dan tumbuh lalang dulu kot.. baru nak bagi kunci.

hmmm....baru2 ni pun ada kuar berita di tv3 mengenai pemaju penipu..bank dah serah duit tapi projek terbengkalai..persoalannya..di manakah duit itu disalurkan? hmmm... lepas berita saya jadi tambah risau risau risau,..last2 saya contact sendiri pemaju tu..banyak betul alasannnya..salah satu daripadanya ialah belum terima duit dari pihak pinjaman perumahan.. akhirnya saya cuba call sendiri pihak tersebut... masa tu baru saya dapat maklumat rupanya saya boleh semak bayaran tu melalui internet.
laman web rasmi bahagian pinjaman perumahan : http://pinjaman.treasury.gov.my/bayaran/bayaran.php


bila saya check, rupanya duit sudah dibayar sepenuhnya pada 12 Mei yang lalu..sehari sebelum saya call la.. so, sekarang ni sepatutnya takda masalah dah... pihak sana cakap hujung bulan ni dapat kunci rumah.. so, just wait n see.. doakan semuanya berjalan lancar yer... ;-)

~jojoe~

Tuesday, May 10, 2011

The fast and The furious: 5

saya memang xminat genre filem camgini..ganas2, ada tembak2, bunuh2,lumba2...tp baru2 ni bila saya tonton citer ni ngan teman yg sememangnya peminat filem ni saya rasa teruja ler plak..hehehe... memang best ...rasanya filem aksi terbaik dibandingkan dengan filem2 sebelum nih... ending pun hepi ajer...
malasla nak tulis sinopsis dia.. tapi memang bikin kagumla...tambah2 part rompakan tu..terbaik... ( amaran: merompak tu bukan kerja yang baik k?.. haram)... huhuh... cara diaorang dapatkan duit penjahat tu yang kreatif..terbaikkkkk....aksi terbaik...eh eh.. the rock pun ada..hehehe...

so, sapa2 yg belum tengok tu, cepat2 ler g tengok..memang bestla..(agak2 brapa kali saya puji citer ni eh?? ada hadiah x??)hehehehe

~jojoe~

Sunday, May 8, 2011

besday kakak!

besday kakak (anak buah saya) sebenarnya pada 18 februari 2011..tapi sebab kesibukan ibunya, 30hb april barulah kami dapat berkumpul sekeluarga untuk meraikan hari lahir kakak. kakak dah 3 tahun .. mcm baru jer kakak dilahirkan.. rupanya dah besar.. huhuh.. be a nice girl ya..~jojoe~

Monday, May 2, 2011

Putera William & Kate Middleton

Siapa yang tak kenal dengan pasangan ni kan? baru-baru ni saja pun kisah perkahwinan mereka ditonton secara langsung di seluruh dunia...

hehehe... brangan kejap dapat undangan kahwin ke majlis perkahwinan putera William dan permaisuri hatinya Kate yang berlangsung pada 29 April baru2 ni..... wedding of the year.. biasala,,,,anak raja kawin... grand ajer..

masa tengah bercinta dan bertunang...romantik ajer..hehe

saya xderla obses ngan putera william ni..rasanya dia glamor pun sebab ibunya, mendiang puteri Diana..Just sharing-sharing gambar diaorang.



lawa kate ni yer ..dah mcm cinderella la sebab dia hanya orang kebanyakan dan dapat kawin ngan nak raja..Putera William plak tidak memandang harta..mayb pandang rupa dan kebijaksanaa si Kate inilah..walaupun mereka tak kenal saya, saya tetap nak jugak mengucapkan, Tahniah..selamat pengantin baru iyer,,hehehe
p/s: saya tetap berpuas hati dan gembira dengan 'putera' hati saya..

~jojoe~

IKLAN LAGI!