Wednesday, May 18, 2011

menanti dan menanti...

dah setahun saya menunggu kunci rumah saya. dari asalnya cakap bulan 8 2010 sampaila mei 2011 masih lagi belum ada jawapan dari pihak pemaju..sedangkan rumah sudah siap sepenuhnya, sudahpun mendapat CF..agaknya pemaju tunggu rumah berkarat dan tumbuh lalang dulu kot.. baru nak bagi kunci.

hmmm....baru2 ni pun ada kuar berita di tv3 mengenai pemaju penipu..bank dah serah duit tapi projek terbengkalai..persoalannya..di manakah duit itu disalurkan? hmmm... lepas berita saya jadi tambah risau risau risau,..last2 saya contact sendiri pemaju tu..banyak betul alasannnya..salah satu daripadanya ialah belum terima duit dari pihak pinjaman perumahan.. akhirnya saya cuba call sendiri pihak tersebut... masa tu baru saya dapat maklumat rupanya saya boleh semak bayaran tu melalui internet.
laman web rasmi bahagian pinjaman perumahan : http://pinjaman.treasury.gov.my/bayaran/bayaran.php


bila saya check, rupanya duit sudah dibayar sepenuhnya pada 12 Mei yang lalu..sehari sebelum saya call la.. so, sekarang ni sepatutnya takda masalah dah... pihak sana cakap hujung bulan ni dapat kunci rumah.. so, just wait n see.. doakan semuanya berjalan lancar yer... ;-)

~jojoe~

6 comments:

  1. best nya jojoe da beli rumahhhh!!!! beauty nak jugak... tapi kat kl susah dpt rumah cam ni ngan harga murah... =(

    ReplyDelete
  2. hmmm... tahniah.... pelaburan yang bijak dan menguntungkan...

    ReplyDelete
  3. waaaaaaaa...da de umah baru. Nt sy g jalan2 sane, bley tumpang umah..lalallalala =P

    ReplyDelete
  4. @beauty: tu lah..alhamdulillah..dapat jugak beli... memula tu pikir panjang gak..baru tergerak nak beli..sekarang harga umah tu makin mahal dah..

    ReplyDelete
  5. @abg biin -.. ya... walaupun xsegah mana tak kisahla,,,yg penting utk masa depan...huhuhu

    ReplyDelete
  6. @eya~ mestila boleh..tapi tak tahula bila dapat masuk dik..banyak lg nk prere..umah kecik jer..huhuhuh

    ReplyDelete

bling bling

IKLAN LAGI!