Monday, July 4, 2011

KFC.. not sooooo good!


Baru2 ni saya ada menonton klip video ni di fb.BIADAP!!!!. rasa sangat geram dan panas hati dengan perilaku 2 manusia di dalam video. kalaupun tidak mahu kerja jgn la sampai menganiaya pelanggan yang membayar untuk makan d premis anda..

link video : http://www.facebook.com/video/video.php?v=222071214500247

Video menunjukkan seorang pekerja kfc merakam aktiviti kawannya yang sedang mengaul tepung pada ayam kfc. Kemudian ayam itu disapu ke tapak kasut dan digaul semula di dalam tepung untuk digoreng.sangat menjijikkan.cuba kita bayangkan sekiranya ayam tu dimakan oleh adik, saudara mara, kawan atau mungkin diri kita sendiri.

saya ada membaca kenyataan dari pihak KFC berkaitan isu video tersebut.Kenyataan ini ditulis 10jam yang lalu.

"Para penggemar KFC sekalian, sebagai susulan kepada maklumat terkini, KFC Malaysia ingin menyatakan rasa kesal yang tidak terhingga dan mengutuk tindakan tidak wajar oleh sesetengah pihak yang tidak bertanggungjawab. Insiden tersebut telah dibawa kepada pengetahuan kami pada bulan Oktober 2010, di mana dua laporan polis telah dibuat. Individu yang terlibat dalam insiden tersebut bukan lagi pekerja KFC Malaysia."


"Para penggemar KFC sekalian, kami sedang meyiasat insiden video tersebut & telah membuat laporan polis dan laporan kepada Pesuruhjaya Multimedia & Komunikasi. Kami sedang bekerjasama dengan pihak berkuasa berkaitan supaya tindakan pantas & sewajarnya akan diambil ke atas sesiapa yang melanggar prosedur standad operasi kami yang ketat. Kami ucapkan terima kasih atas keprihatinan & sokongan berterusan anda sekalian."


Apapun.. insiden ni tidak seharusnya dipandang ringan oleh pihak terbabit. kredibiliti dan imej KFC mulai tercalar..saya sendiri rasa muak dan tidak selera nak makan kfc lagi selepas menonton video ini..ini yang kita nampak..yang tidak nampak mcm mana?????...

~jojoe~

4 comments:

  1. bukan salah kfc pun dear.. pekerja budak mentah tu yg bingai tak reti hormat pada rezeki... now kfc da pasang cctv kat dapur sume tuk elak jadi cam ni lg... hope kita tak terkena la khianat pekerja budus cam gini... sian kfc.. xpasal2 je kene...

    ReplyDelete
  2. blog anis tambah cantiklah!!

    ReplyDelete
  3. @beauty~ni la namanya kerana nila setitik rosak susu sebelanga..entahla..pas tengok video tu rasa geram amat... jadi xlalu lak nak makan situ..ermmm...

    ReplyDelete
  4. @Windi.. ~hehehe..tu plak dikomennya yer...terkuar tajuk..apapun tq2..heheheh..windi lak bila nk update blog ni? duk bsawang jer tu..hehehe

    ReplyDelete

bling bling

IKLAN LAGI!