Saturday, September 17, 2011

Dugaan

this past 2 weeks memang bukan minggu yang menyeronokkan bagi saya.mcm2 perkara yang terjadi..yang terbaru sal dapur tu lah... tp yang paling menyedihkan bila ayah saya masuk hospital.. mulanya sebab kencing manis and HPT yang dihidapinya sekian lama... tp kali ni dah lain skit..masuk wad pun lebih dari sminggu..last2 doktor detect buah pinggang dia rosak.. aduii... memang dugaan untuk kami sekeluarga.. sekarang bapa saya kena cuci buah pinggang sminggu 3kali.. Kemarin dia dah dibenarkan pulang tapi kena datang lagi untuk pemeriksaan.
 adekcayang sedang memotong kuku ayah..

Minggu lepas juga semasa ayah saya d hospital, saya ada melawat seorang sahabat kampung (UDI) yang masuk hospital hari yang sama ngan ayah saya..hati dia terkena jangkitan kuman.. masa saya dan adik saya pergi melawat dia baru sudah mandi sebab dia rasa panas.kami masih sempat bergurau semua.. masa tu pukul 630 petang. Balik rumah , dalam kul 1140 malam saya dan adik saya terkejut bila dapat tau dia dah menghembuskan nafas yang terakhir..
gambar arwah di zaman kanak2 kami..dia meninggal di usia yang
cukup muda...baru 26 tahun...


 Memang terkejut sangat..dan mcm tak percaya... baru saja kami bebual petang tadi dan xsampai 6 jam kemudian dia meninggal dunia.. Pukul 3pagi, semasa jenazah sampai di kampung, saya dan adik saya (adeqcayang)yang memang rapat ngan arwah pergi melawat.. ya Allah, sebak rasa melihat sekujur tubuh yang dah tak bernyawa, sedang beberapa jam tadi, saya masih dapat melihat senyuman dia.. Ajal maut di tangan Tuhan.. Kita tidak tahu bila masa kita kembali padaNya.. Semoga kita kembali dalam keadaan yang terbaik.. Amin..
Al-Fatihah....



~jojoe~

2 comments:

  1. semoga Allah melindungi ayah jojoe. amiin

    ReplyDelete
  2. InsyaAllah..sekarang duk usaha ..doakan yer...

    ReplyDelete

bling bling

IKLAN LAGI!