Friday, December 9, 2011

Penang Hill with Love..

Masuk arini kiranya adalagi 19 ari jer lagi sebelum mesyuarat guru..banyak lagi masa untuk memanfaatkan cuti ni..tp biasala..namapun cuti..asyik nk goyang kaki jer.. padahal banyak juga preparation for next year yang perlu dibuat..sebelum cuti memang semangat..masa cuti lain plak jadi..huhuh...
jelesnya tengok kawan2 dapat melancong ke luar negara.. entah bila pula masa saya untuk menjejakkan kaki ke negara orang.. paris, new Zealand, Hong kong, Korea, Beijing, Bali....ohh... (berangan je la wat masa sekarang)huhuhuh.. dalam negara pun blum saya lawat..ni kan pulak nak makan angin kat luar negara..huhuhuh..
Masa cuti ni, saya baru berksempatan melawat Penang.. tu pun satu tempat jer..Penang Hill..hihihih.. untuk buat percutian tu lebih thrill saya pegi naik bas tau..hehe.. (ntah apa2 la kan? ada kreta nak gak naik bas).. hehehe.. ekceli seronok gak travel naik bas.. mejimatkan lagi.. naik bas sampai butterworth betul sebelah jeti naik feri ke Pulau.. tambang, RM1.20 jer.. pergi balik okeh... syok aper a naik feri ni.open air ooo...hehehe..

xsampai 15 minit dah sampai seberang sana.. pun jeti sebelah stesen bas..memang memudahkan..
usya mat salleh ensem..heheheh

dari jeti ke Penang Hill lak baru rm2 sorang.. vavava.. cuma penat time nk sampai tu ler..namapun bas berhenti2 kan..so, terpaksala redha( sesambil urut kepala)..
Sampai kat penang hill,
mak aiii..punyala ramai manusia menunggu giliran beli tiket naik atas sana.. train pun dah moden..tak mcm dulu,, nampak semput jer..

 

tambang pegi naik rm8 ajer... masa naik tu memang pikir mcm2..camner kalo train terundur ker, tgelincir ker..ishhkkk..otakkk..memang nk kena cuci..huhuh...

menghayati pemandangan indah di depan mata..


sampai kat atas sana subhanallah..cantik nyer view... memang tenang jer masa kat atas sana tau,.. cantikkan??..bila turun saya dapat port baik nyer..gerabak paling depan..ambik ko..nampak abis jalan trun ke bawah.. one more time, otak saya mulala nk pikirr bukan2..hehehe..




dah sampai bawah, bas ke jeti dah tersedia menanti.. senang.naik feri sekali lagi..dan kelihatan jambatan PP yang menggamit perasaan..leh wat video muzik neh..hehehe



alhamdulillah perjalanan saya pergi balik sangat lancar.. dan saya sangat ENJOYYYY....

~jojoe~

9 comments:

  1. teringin nak pergi sini.....
    ermmm.. pernah pergi .. tp naik keta lalu mcm tu jer.. tak menikmati langsung..
    hahahaha

    btw kan jojoe.... pasal komen kat blog novel.. mmg tak dapt...
    saya tak dpt taip
    Word verification .. sbb kotak tu dh terlindung.... huhuhu......

    ReplyDelete
  2. aaa best nya pi penang... beauty suka pi sana... kalo pi sana mesti nak stay lama2... hik hik hik =)

    ReplyDelete
  3. angan2 nak gi penang jg..smpi skrg blm tercapai..

    ReplyDelete
  4. @tc.. apa yg wahh tu yer?hehehe

    ReplyDelete
  5. @tc.. apa yg wahh tu yer?hehehe

    ReplyDelete
  6. @aleeza~ hehe.. nanti singgah ler situ.. sal blog novel tu, saya dah tukar template..cubala komen ya?

    ReplyDelete
  7. @beauty~ hehehe..best sana..sempoi jer..

    ReplyDelete
  8. @ windi~ nanti2 mesti sampai jugak tu yer..:-)

    ReplyDelete

bling bling

IKLAN LAGI!