Tuesday, January 31, 2012

Imbas Kembali

xtahu kenapa...arini tiba2 saja rasa sentimental..tiba2 rasa rindu yang teramat sangat dengan Keningau Sabah.. tempat pertama saya di"posting"kan pada tahun 2002... betapa cepat masa berlalu..sedar2 dah nk masuk 4 tahun saya tinggalkan sabah.. ermm.. adik saya ada mengajak saya ke sana hujung tahun ni...InsyaAllah, ada rezeki saya akan melawat kawan2 di sana.. rindu sangat rasa.. Bila tengok balik gambar2 lama ni kerinduan tu semakin betambah2..terutamanya untuk BFF saya, Pn Lawrance aling atau panggilan manjanya YENGKEY...
 gambar control ayu.,,muka bermasalah..hahahha

ini masa camping di Banjaran Crocker... rindunya kenangan ni.. :(
~jojoe~

Monday, January 30, 2012

percubaan


Bukan percubaan spm..ini percubaan menulis blog menggunakan words..bleh save dulu kalo no internet connection..huhuhuh..harap menjadila yer…


Saturday, January 28, 2012

My besday

lamanya tak menulis..sampaikan besday sendiri pun tertangguh2 nk bercerita..chewaahh... Syukur alhamdulillah, tanggal 10 Januari yang lalu umur saya mencapai ke angka 32.. oppss... tua sudah..tp xkisahla.. yang penting saya bersyukur dipanjangkan usia hingga ke saat ini.. apa harapan saya untuk tahun ini..seperti selalu, saya pohon supaya sentiasa dpanjangkan umur dan dmurahkan rezeki.. disamping tu saya nak bertambah sukses dalam kerjaya.. dalam soal cinta semestinya saya sampai ke akhir hayat..bersama dia yang saya sayang.. kalo diizinkan Allah, insyaAllah, kami akan bertemu jodoh juga..huhu..
tahun ni mcm biasa. sambutan sederhana saja.. ada sbijik kek cukupla..

saya rai bersama si dia, adik dan sepupu saya d sungai petani.. makan2 mcd..

 sekarangkan prosperity burger tengah hangat d psaran.. hehehe... satu hari kami enjoy2 jer kat sana..dalam enjoy2 tu terbetik gak dalam hati.. dah tua aku yer.. mcm baru jer berusia 17tahun..huhuh... apapun jojoe.. fighting3...

~jojoe~

Monday, January 9, 2012

Hello 2012..bye2 2011

Inila namanya hidup segan mati tak mahu..pemalas betul bab2 update blog..dulu time berokband slow,guna alasan berokband lembab, susah nk update, susah loading..sekarang bila berok dah upgrade jadi org utan pun sama jer prangai saya neh..hehehe..kali ni nk bagi alasan apa yer?hehehe... no excuse..diri sendiri yg malas nk update..padahal dah masuk tahun baru dah pun.. 2012.. uhhh..cepatnya masa  berlalu kan..sekolah pun dah mula buka kembali... ahaaa... pasni leh guna alasan bz lak..heehehe...ekceli memang dah mula rasa kesibukan tu awal2 tahun mcm ni.. tahun ni lak rasa mcm beban kerja dah bertambah.. awal2 tahun dah meeting, dah urus itu ini..erm... makin tua la saya ni..oppss...
oklah..selamat tahun barula yer.. entry ari ni lebeh kepada makan2 n masak2 lagi..hehehe..tp ni masakan masa cutila..kerja projek saya dan sahabat skerja, miss yien yang datang menemani saya kat umah masa cuti..dia yang bagi idea masak makanan itali ni..spagetthi.. fuyoo..sedap deh...

resepi spageti kami

spagetthi (rebus dan tos)
untuk sosnya kami tak guna prego yer,..sendiri masak..hehehe
satu tin tomato puri
daging/ayam kisar
2 ulas bawang besar (cincang kasi halus)
serbuk lada hitam
minyak untuk menumis
cendawan butang
perasa/gula/garam semuala..yang penting ada rasa..hahaha... dan hasilnya... taraaaaaaaaaaaaaa....



memang terbaikla... gulpp...telan air liur....

Satu lagi projek makan2 kami ialah masak PIZZA..aduii..keja menambahkan berat ajer time cuti ni..cara masak?..kalo malas tulis leh tak?hehehe..enjoy the pics jelah kan..hahahaha...

p/s: tetiba rasa lapar...huhuhuh.... nak p goreng nasi jap..nanti tulis lagi..hehe.. InsyaAllah... ^__^
~jojoe~

IKLAN LAGI!