Monday, January 9, 2012

Hello 2012..bye2 2011

Inila namanya hidup segan mati tak mahu..pemalas betul bab2 update blog..dulu time berokband slow,guna alasan berokband lembab, susah nk update, susah loading..sekarang bila berok dah upgrade jadi org utan pun sama jer prangai saya neh..hehehe..kali ni nk bagi alasan apa yer?hehehe... no excuse..diri sendiri yg malas nk update..padahal dah masuk tahun baru dah pun.. 2012.. uhhh..cepatnya masa  berlalu kan..sekolah pun dah mula buka kembali... ahaaa... pasni leh guna alasan bz lak..heehehe...ekceli memang dah mula rasa kesibukan tu awal2 tahun mcm ni.. tahun ni lak rasa mcm beban kerja dah bertambah.. awal2 tahun dah meeting, dah urus itu ini..erm... makin tua la saya ni..oppss...
oklah..selamat tahun barula yer.. entry ari ni lebeh kepada makan2 n masak2 lagi..hehehe..tp ni masakan masa cutila..kerja projek saya dan sahabat skerja, miss yien yang datang menemani saya kat umah masa cuti..dia yang bagi idea masak makanan itali ni..spagetthi.. fuyoo..sedap deh...

resepi spageti kami

spagetthi (rebus dan tos)
untuk sosnya kami tak guna prego yer,..sendiri masak..hehehe
satu tin tomato puri
daging/ayam kisar
2 ulas bawang besar (cincang kasi halus)
serbuk lada hitam
minyak untuk menumis
cendawan butang
perasa/gula/garam semuala..yang penting ada rasa..hahaha... dan hasilnya... taraaaaaaaaaaaaaa....



memang terbaikla... gulpp...telan air liur....

Satu lagi projek makan2 kami ialah masak PIZZA..aduii..keja menambahkan berat ajer time cuti ni..cara masak?..kalo malas tulis leh tak?hehehe..enjoy the pics jelah kan..hahahaha...

p/s: tetiba rasa lapar...huhuhuh.... nak p goreng nasi jap..nanti tulis lagi..hehe.. InsyaAllah... ^__^
~jojoe~

6 comments:

  1. asik makan jer...nt badan uh di pam2 kan ^^

    ReplyDelete
  2. wahhhhh ... sejak bila jatuh cinta dgn the italian food nih? konpius nih! ;)

    ReplyDelete
  3. @elya..hahaha..mmg dah dipam2 pun..huhuhuh...

    ReplyDelete
  4. @aton~ kalo hang konpius..i lagi konpius..hahahaha..sejak2 ada oven ni makin rajin lak masak2..chewaaaaaaahh..

    ReplyDelete
  5. serupa.. suka memasak juga saya ni..
    suka makan juga... ;)

    ReplyDelete
  6. @shasarah.. ~kita serupa..heheh..salam perkenalan...

    ReplyDelete

bling bling

IKLAN LAGI!