Thursday, June 28, 2012

Selamat Hari Guru 2012

hahaha... citer basi lagi..errmmm..hari guru bulan 5 yer..bukan bulan 6...masalah MALAS update lagi..xkisahla yer..yg penting update..xderla sampai bersawang2 sangat..hehehe...

 Hari guru tahun ni berjalan lancar..mcm2 acara diadakan hari tu.. tahun ni mcm lebih menarik..sebabnya ada pertandingan bola jaring.. teacher vs students tuu...futsal padang bola pun ada untuk lelaki..


yang best masa sukaneka and acara kukur kelapa (nyiur)..sebabnya, acara ni turut disertai oleh org2 atas..means, pengetua and the geng..memang kecoh abis tengok pengetua n pk2 kupas and kukur nyiur..memang sangat fun..nk citer lebih2 pun citer dah basi..so, upload gambar jelah yer..



satu lagi, thanx to my dear students for the present.. ;-)


~jojoe~

family time

ekceli kisah makan2 ni dah lama berlalu....inila masalahnya kalo malas nk update2 ni.. huhu..apapun, nk upload and tulis gak entry ni.. pasni dah xleh nk makan2 banyak2 camni..dh nekad nk diet neh.(yelah tu)..hehehe....
keluarga bahagia..adik saya bsama isteri dan anaknya yg tiuttt...

Adik lelaki saya ler ni bawa makan di kulim..memang sedap..dah lama xpekena kari kepala ikan kan..hehe..


saya memang xbrapa suka makan kari..but this one..i likeeeeeeeeeeeeeeeee...

sekali order mcm nk berbuka puasa..mujurla kami berempat..kalo berdua mesti xabis..apapun, dont wori..tiada pembaziran berlaku..hehehehe...
 satay yg soooo yummmyyyyyyyyy...




p/s: bila tengok gambar makanan neh.tetiba lak perut ni berbunyi..lapaaarrr..huhuhu


~jojoe~.

Thursday, June 21, 2012

Dejavu di Kinabalu vs Summer Scent

 sekarang ni melayan citer tv3 terbaru lakonan tizz .. bila tgk citer ni teringat citer korea tajuk summer scent (2003)..memang ada persamaan..pasal heart transplant.. konon si lelaki ada awek, meninggal.. dia tersangat2 ler cintakan awek dia tu... kebetulan, jantung awek dia didermakan pada sorang pempuan.. so mcm ada chemistryla diaorang berdua tu.. bila bertemu, si perempuan akan berdegup jantungnya...seolah2 perasaan arwah awek lelaki tu dah pindah ler kat pempuan tu..cuma cinta mereka akan jadi complicated sebab si perempuan tu dah bertunang..kakak si perempuan pula nakkan si lelaki tu( dlm citer korea plak, adik tunangan si perempuan yang tergila2kan si hero)..huhu..(korang paham ker apa ?..heheh xfaham bacala sinopsis dibawah yer..memang ada persamaan)..

apapun, memang ada persamaan dengan citer korea ni.. Ingatkan indon n filipine jer suka copy2 citer korea..malaysia pun nk jugak yer..hehehe

Storyline Summer Scent (2003)

Yoo Min-Woo's (Song Seung-heon) first love was Seo Eun-Hye (Shin Ae). However, Eun-Hye gets into a car accident and dies. Without Yoo Min-Woo's knowledge, her parents decide to donate her organs. Shim Hye-Weon, (Son Ye-jin) has suffered from a fatal heart disease ever since childhood. Miraculously, she finds that she will be obtaining a heart from a donor, the deceased Seo Eun-Hye.
Suffering from the pain of losing Eun-Hye in an accident, Min-Woo goes to Italy to study, with the memories of Eun-Hye still lingering in his heart. When he returns to Korea, fate takes a turn and brings Hye-Weon and Min-Woo together. When the two first meet at the airport, Hye-Weon's heart (Eun-Hye's heart), oddly beats faster when she is around Min-Woo.
Park Jeong-Jae (Ryu Jin) is Hye-Weon's fiancee. Jeong-Jae's sister, Park Jeong-Ah (Han Ji Hye) meets Min-Woo in Italy and falls for him. Hye-Weon doesn't know why or what she feels when she's with Min-Woo. Min-Woo feels guilt towards Eun-Hye, because his feeling of love are stirred once again as he keeps being around Hye-Weon.
Through coincidence, Min-Woo ends up being hired as the Art Director for Jeong-Jae's project "Summer Scent" and Hye-Weon as their florist. Hiding their prior encounter in the forest, they awkwardly greet each other as if they'd never met. During the project, their fondness deepens, and Min-Woo begins to 'recognise' similarities between Eun-Hye and Hye-Weon. Hye-Weon, on the other hand, believes it to be fate that her heart beats faster whenever Min-Woo is near. Their fondness for each other soon triggers Jeong-Ah's and shortly thereafter, Jeong-Jae's suspicions. Jeong-Jae, however, chooses to turn a blind eye as he deeply loves Hye-Weon. It is then Hye-Weon's turn to be confused as to whether her feelings for Min-Woo are true, and as a result, decides to leave Min-Woo, trying to cover up her feelings of guilt towards Jeong-Jae and Jeong-Ah. She returns to Jeong-Jae's side.
To forget Hye-Weon, Min-Woo decides to leave for Italy indefinitely but only after seeing her one last time. At her wedding, Min-Woo casts one last glance at her and then leaves. With Min-Woo near, Hye-Weon's heart once more signals his presence, and just as soon alerted, she sees Min-Woo leaving. Desperately trying to catch Min-Woo, Hye-Weon collapses. Min-Woo rushes Hye-Weon to the hospital with Jeong-Jae arriving a little later. Jeong-Jae, angry at Min-Woo for having caused Hye-Won's collapse, tells him to leave for Italy but Min-Woo agrees to leave only after Hye-Weon has regained consciousness. Soon, Hye-Weon wakes up and a deeply angered Jeong-Jae forbids Min-Woo to meet, ordering him to leave on the spot. However, Min-Woo agrees to leave only after Hye-Weon promises him to to have heart surgery for not going through with the operation would mean her certain demise.
Soon after his arrival in Italy, Min-Woo receives a letter notifying him that Hye-Weon has passed away during the operation.
3 years later, with memories of Hye-Weon in his heart, Min-Woo returns to Korea as a manager of an Art Centre. During his absence, Hye-Weon has undergone an heart transplant after the initial surgery, and then traveled to the United States for another transplant. On his way up the steps at the Art Centre and on her way down after her delivery, they meet again. This time with her new heart, yet, its abnormal beating confirms Min-Woo's presence to Hye-Won and thus once and for all, confirms their love for each other to be authentic.

ini plak sinopsis dejavu kinabalu..
Dejavu Di Kinabalu menceritakan mengenai kekasih Ammar, Innara yang meninggal dunia dan menderma jantungnya kepada Nadira. Nadira yang juga pesakit jantung sangat bersyukur kerana dapat menjalani pemindahan jantung ketika nyawanya di hujung tanduk.

Bazli, kekasih Nadira sangat mencintainya dan menjaganya dengan baik sepanjang dia sakit. Nadira berasa amat terhutang budi pada Bazli. Nadira adalah pereka hiasan dalaman, begitu juga Ammar.

Takdir menemukan Ammar dengan Nadira secara tidak sengaja. Ammar mahupun Nadira tidak mengetahui bahawa jantung yang ada dalam diri Nadira adalah milik kekasih Ammar iaitu Innara.

Takdir jugalah yang menemukan mereka kembali apabila ditugaskan untuk menyiapkan projek yang diusahakan syarikat Bazli. Ammar terus jatuh cinta dengan Nadira dan dia berasakan Innara ada dalam diri Nadira.

Melihat Nadira seakan-akan melihat cinta hatinya yang sudah mati. Degup jantung Nadira pula semakin laju apabila terpandang Ammar. Mereka berdua saling tertarik dan cuba untuk menghindari perasaan itu.

Semakin lama Nadira cuba lari, semakin dekat Ammar dengannya. Nadira keliru antara perasaannya pada Ammar dan cinta Bazli yang sanggup berkorban apa saja untuknya. Apakah Nadira menerima cinta Ammar? Bagaimana pula dengan teman lelakinya, Bazli?

p/s: pelik juga bila dikatakan idea asal citer ni daripada produser drama sendiri iaitu Datin Zaiton sedangkan persamaannya memang nampak ketara..untuk peminat cerita korea mcm sayala..huhu..apapun..may b satu kebetulan..yg pasti lagu latarnya "butterfly" memang best!!!!
~jojoe~

Tuesday, June 19, 2012

Steak ker Pizza?

baru2 ni saya mengunjungi Pizza hut..sebabnya terpengaruh dgn iklan kat tv.. teringin nak  rasa PIZZA terbaru dari PIZZA hut tu..



huhuh..mcm ni gaya nak diet..dalam mimpi jer... asyik duk pam badan jer ni..apapun, pizza ala2 steak ni bolehla tahan sedapnya..mcm xbanyak jer ketul steak atas tu..huhuhu..
  apapun...enjoy jer la gambar nya...nyum3..



 side dish wajib yg bikin kenyang..huhuhuh

"bintang utama"

close up skit...nyum2..


~jojoe~

Tuesday, June 5, 2012

my new baby

Jangan salah faham..bukan baby yang betul yer.. ni berkaitan dengan baby cat.. kitten.. finally, lepas 'mengidam' nk membela kucing chomel akhirnya dapat jua saya seekor..pemberian seorang teman. namanya MINI.. seekor anak kucing betina yang merupakan kacukan dengan kucing siam.

Mini ni berbulu lembut dan agak tebal..



cuma dia sangat garang..susah betul nk membelainya.. bersedia la untuk digigit..


terlalu hyper active.. sampai saya tertanya2,,ini, anak kucing ker anak harimau..

huhuhuh..garang betul.. aduiiiii...Apapun. saya harap Mini dapat membesar dengan baik dalam jagaan saya..Amin...


~jojoe~

Monday, June 4, 2012

Cinta Bersatu


Biasala...ada time jiwang2 mulala layan lagu jiwang..huhuh..lagu baru yg buat saya rasa bahagia..chewaahhhh... bila saya amati lirik lagu ni, saya tertarik pada lirik ni:

"kau sempurna bagiku..tak kurang sesuatu.. kau terima apa adaku,,,
ku sempurna bagimu.. tak kurang sesuatu.. cinta bersatu..............."

memang sepatutnya dalam hubungan kita mesti saling menerima seadanya.. saling melengkapi antara satu sama lain.. bila saling menerima kelemahan pasangan masing2,maka xakan timbul soal tidak sempurna sebaliknya akan wujudla persefahaman dalam sesuatu hubungan.. InsyaAllah..

Lirik Lagu Cinta Bersatu - Liyana Jasmay

Di matamu ku berharga
Kau perlakukan aku
Lebih dari mencintai dirimu

Di dekatmu ku merasa
Bahagianya aku
Dapat ruang cintamu

Hanya kamu saja
Yang mampu begitu
Tulus
Mengerti aku

Kau sempurna bagiku
Tak kurang sesuatu
Kau terima apa adaku

Ku sempurna bagimu
Tak kurang sesuatu
Cinta bersatu

Gayamu
Sifatmu
Cara mencintaiku
Yang membuatku diriku jatuh cinta padamu



~jojoe~

Ular

Selalu orang cakap kalo mimpi dipatuk ular tandanya ada orang nak masuk meminang? eh. ye ker? hehehe.. saya xbmimpi sal ular pun smalam.. cuma nak sambung cerita basi sal lawatan ke Perlis..
 me and adik.. on da way ke Taman Ular

Hari ke dua kat sana, sepupu saya bawa kami ke Taman Ular Perlis.. ekceli, saya memang sensitif ngan binatang2 yang menjalar neh..xkira la, cacing ke, ular ker..memang rasa nk melompat2 tengok.,bukan melompat sronok, tp sebab geli ..huhuhu..
 me and ular sawa

bila pergi situ barula saya tau ada pelbagai jenis variasi ular rupanya..yg xpernah saya tengok pun ada... jom layan..

ekceli, banyak lagi gambar..tp dah malas nk upload ..hehehe... ok ler tu kan..
petangnya, acara wajib..shopping di Padang besar..hehehe...



 dah abis shopping..time to say goodbye to Perlis..huhuhuh...Jumpa lagi

~jojoe~

IKLAN LAGI!