Monday, October 22, 2012

cemburu

Cemburunya rasa..kenapa perlu ada rasa mcm tu yer? sedangkan setiap insan pasti mempunyai jalan hidup sendiri..ada yang gembira..ada yang menderita..kenapa perlu cemburu bila melihat orang lain gembira... xsukakah saya melihat orang lain bahagia..  bencinya saya pada perasaan ini...
pastinya saya suka melihat orang lain bahagia...tp perasaan cemburu itu tetap berdetik dalam hati saya.. oh kenapakah? tapi tidakla cemburu sehingga mendoakan yang bukan2...cuma mengharapkan agar saya turut mendapat kebahagian sebegitu... setiap manusia ada kelebihan..ada kekurangan.. saya cuma mahu menjadi yang sederhana.dalam masa yang sama gembira dengan apa yang saya ada.. :-)

كُنتُمْ خَيْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَتَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنكَرِ وَتُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ ۗ
Kamu (wahai umat Muhammad) adalah sebaik-baik umat yang dilahirkan bagi (faedah) umat manusia, (kerana) kamu menyuruh berbuat segala perkara yang baik dan melarang daripada segala perkara yang salah (buruk dan keji), serta kamu pula beriman kepada Allah (dengan sebenar-benar iman). (Surah Ali `Imran: 110)


"cemburu itu peluru"

~jojoe~

No comments:

Post a Comment

bling bling

IKLAN LAGI!