Saturday, April 20, 2013

22 Mac 2013

Inilah tarikh keramat buat saya..kerana pada hari ini, saya telah diijabkabulkan dengan pilihan hati saya sendiri Muhammad Shawal bin Shahidan.. Jodoh dan maut itu rahsia Allah..inilah rahsia jodoh saya setelah sekian lama saya menanti. ketika 6bulan dalam kandungan mak saya inilah lelaki yang Allah telah tetapkan sebagai pasangan hidup saya.. Syukur Alhamdulillah.. saya terima semua ketentuan dariNYa dengan seribu kesyukuran. Doakan kebahagian kami berdua.. (sob sob... tiba2 plak rasa terharu...)..
Oklah.. let me share the happiness of the day.. pagi tu saya buka mata dengan perasaan penuh debar.. bila fikirkan selepas Asar nanti saya akan menjadi isteri orang memangla rasa teruja..tp dalam masa yg sama ada juga perasaan gementarnya..mujur ada pengapit saya yg selalu di sisi memberi sokongan.. dia juga ingatkan saya mcm2 perkara supaya saya xlupa..thanx cik ada... selagi belum habis cerita sal perkahwinan ni selagi tu lah perkata thank u saya akan keluar untuk awak dan semua yang terlibat dalam memeriahkan ikatan saya dan shawal.
ok..back to the story.. pukul 2 saya start make up di Kulim... sebenarnya kalau ikutkan saya boleh make up d SP, tempat saya ambil busana pengantin semua, tp semenjak saya tengok wajah adik ipar saya yg disolek oleh fifi  memang sudah terdetik dalam hati saya.. "bila aku kahwin nanti, aku nak fifi yg make up kan aku"..alhamdulillah..fifi memang baik dan pandai make up.abis lebam hitam bawah mata saya yg xcukup tidur tu dihilangkannya.. . bayangkan cik ada sendiri pun sampai terkedu tgk fifi transform wajah saya...betul x cik ada.??? hehehe...terperasan sekejap bila cik ada kata mcm rossa...haha...chooiii... jauh panggang dari api.. tp apapun saya memang berpuas hati dengan make up saya.. cantik x? hahahah...


ok.. terus ke cerita masa akad nikah ..

alhamdulillah.. dengan sekali lafaz saya bergelar isteri kepada encik  suami..syukur pada Tuhan.. memang sebak dan terharu..xsangka akhirnya bergelar isteri orang..Semoga Allah merestui dan memberkati rumahtangga kami... semoga berkekalan hingga ke Jannah..Amin...

membatalkan air sembahyang
sarung cincin

it's my turn.. the ring for him..

mas kawin saya

bergambar kenangan bersama keluarga encik suami

bersama pihak saya



bergambar di rumah
with my mom n siblings

malamnya di rumah saya ada bacaan yasin dan marhaban oleh orang-orang perempuan dan tahlil oleh lelaki..

 Syukur alhamdulillah.. semoga perjalanan majlis hari esok juga akan berjalan lancar..Amin...

p/s: xsabar tunggu gambar profesional siap..huhuh...wat sementara ni, ini jer gambar yg saya ada..huhuh
~jojoe~

No comments:

Post a Comment

bling bling

IKLAN LAGI!