Wednesday, July 31, 2013

Masih rezeki kami..

salam..

dah hampir ke penghujung bulan Ramadhan kan? sekejapnya masa berlalu...ermm... dalam bulan yang mulia ni mcm2 dugaan yang mendatang untuk saya dan suami.. saya dengan masalah di tempat kerja...terpaksa berdepan dengan pelajar yang kurang ajar...dengan keadaan yang berbadan dua ni saya memang sensitif.. apalagi bila pelajar main2 semasa dalam kelas.. sudah nak percubaan SPM tp masih ada yg ambil lewa.. bila cikgu marah , tegur nasihat dikatanya pula cikgu bermulut celupar dan bercakap merepek.. stress juga rasanya... zaman sekarang ni, mengajar memang mudah tetapi cukup susah nak mendidik akhlak mereka.. Ya Allah, semoga saya sentiasa diberi kesabaran dalam menempuh 23tahun mendatang sebagai seorang guru.
Semalam pula, lebih kurang pukul 350 petang, saya dan suami diuji lagi.. ceritanya bila suami keluar ke SP dengan kereta. saya tidak sihat dan berehat di rumah saja..taman perumahan saya masa tu keadaan memang sunyi sepi.
Tiba2 saya dengar bunyi mcm barang kena selongkar kat luar rumah... Seolah2 bunyi angin pun ada.. Rasaxsedap hati buat saya jenguk kuar melalui tingkap..sekali betul2 depan mata nampak seekor manusia ni sedang gigih nk start motor suami guna master key..apa lagi...tindakan refleks saya, mengrtuk cermin dengan kuat ..mamat tu apaplagi ..trus gabra tahap gaban dan lari keluar pagar.. Ada dua bijik motor lg tunggu..kira rakan subahatla tu.. Saya xdpt baca plat nombor tu sebab nampak gelap seperti diminyakkan..yg saya tau tu motor jenama RR kaler hijau.. Mamat tu smpat lg pusing muka tgk ke arah rumah sya..mayb nk tgk kot tuan rumah kuar rumah bawak parang..tahupun kau takot yer setannnnnnn..bulan puasa pun kot buat dosa,..memang cari nahas..mujur xda org lalu lalang time tu..bila dua motor tu dh blah baru saya brani kuar rumah dn tgk keadaan motor suami..masih dalam keadaan baik..cuma raga dah terpokah dan lubang kunci dah sangkut dengan master key yg patah..huhu..
Terpaksala esoknya suami panggil mekanik datang rumah repair sebab kunci xleh masuk..apapun,,.. Pengajaran untuk suami dan saya... Manusia nak buat jahat tak kira tempat dan masa..so, kena hati2,,pasni memang xkan lupa lagi mangga kan pagar..huhu.. Syukur ,motosikal tu masih lagi rezeki kami,,, :)


~jojoe~

No comments:

Post a Comment

bling bling

IKLAN LAGI!