Sunday, September 8, 2013

Sakit gigi semasa hamil

Alhamdulillah... hari ni masuk 24 minggu saya hamil kurniaan Allah ni..tinggal 16 minggu saja lg... dah lebih daripada separuh perjalan bergelar ibu... xsabar rasanya melihat cahayamata kami yang pertama. lelaki ka perempuan ka xkisahlah... semua tu rahsia Allah..yang penting semoga semuanya selamat... Amin..
ok, masuk arini dah 3 hari saya sakit gigi..
rasa sakit ngilu tu memang buat saya tak boleh tidur malam.. ekceli bila jumpa dentist kemarin dia sahkan saya sakit gusi bukan sakit gigi.. Doktor hafizah cakap gigi saya ok, xda yang rosak..masalah sekarang ialah gusi saya yang membengkak dan berdarah..huhu..memang teruk jugak bengkaknya... rasanya memang normal hampir semua ibu mengandung akan mengalami masalah ni sebab perubahan hormon dalam badan... saya pikir gigi yang berlubang... lepas check baru tau yang gigi xda masalah..so xpayah gatal pikir nak cabut ke apa.. hehehe... dia cuma beri saya antibiotik dan ubat tahan sakit ni.. memula tu rasa risaula ..saya memang takot nak makan ubat sebarangan time ngandung ni..xnak effect kat baby... tapi bila dimaklumkan ubat neh selamat saya redha menelan..sebab kalo tak sembuh gusi saya ni pun akan tetap beri effect kat baby jugak... inila ubat yang saya perlu telan untuk 5 hari...

saya juga diberi ubat kumur untuk masalah gusi..harap2 semuanya akan kembali pulih..kesian pulak kat suami yang terpaksa dengar saya merengek setiap malam sebab sakit  gusi tu..huhu...doakan saya yer... sekian.. :)

No comments:

Post a Comment

bling bling

IKLAN LAGI!