Sunday, October 6, 2013

7 bulan

alhamdulillah..hari ni genaplah 28 minggu usia kandungan saya..macam sekejap saja masa berlalu... kadang2 terasa debarannya bila memikirkan tinggal 2 bulan saja lagi dapat bertentang mata dengan bayi pertama kami..memang excited sangat rasa..bersyukur sangat2 dengan kurniaan Illahi ni... Syukur alhamdulillah...
sepanjang 7 bulan ni tak  banyak masalah yang timbul..cuma masalah berat badan saja yang naik mendadak...sampaikan saya terpaksa mengambil tekanan darah setiap hari... hari tu masa kandungan 6bulan terpaksa minum air gula untuk kali ke-2.. risau sekiranya ada masalah kencing manis.. Alhamdulillah.. bacaan gula saya normal... minggu lepas juga saya menerima suntikan tetanus yang ke-2... Ahad depan (13/10) saya akan ke hospital besar untuk bertemu pakar bagi suntikan Rhogum... itu untuk masalah darah saya yg berhesus negatif.. Apapun yang saya lalui, saya redha asalkan anak dalam kandungan saya ni sihat dan selamat..
Baru-baru ada check jantina bayi di Klinik pakar.. Suami siap rakam2 lagi pergerakan bayi..hehehe..rasa-rasa perempuan ke lelaki..?

ramai kawan2 dah tanya2 jantina baby saya...apapun tunggu jer bulan 12... yang penting doakan semuanya selamat yer...Amin...


~jojoe~

4 comments:

  1. Salam ziarah dear,..seronoknya menunggu hari. Semoga semuanya selamat ya. Darah saya dulu pun asalnya rhesus negatif, tapi bila doc check time nak bersalin, positif pulak katanya..macam-macam jugak doc nih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. wsalam nia... thanx... InsyaAllah ... bab darah ni memang peningkan kepala..apapun harap xda masalah la.. :)

      Delete
  2. Omooooooo!!! X lama lagi niiiii :) ehhehee

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya lorr....mau dapat anak angkat sudah kamu ni...5 org mummy ribena..hehehe

      Delete

bling bling

IKLAN LAGI!