Tuesday, December 10, 2013

37 minggu

Hari ni dah genap 37 minggu..pagi tadi pergi klinik mcm biasa..seminggu sekali... HB, BP semua ok kecuali berat...naik plak lg..hehehe... so, terpaksala wat BP checking selang sehari..mujur ada mesin BP ni..

pinjam dari kelab senamrobik kat sekolah... kalo tak mahunya berulang ke klinik.. walaupun klinik 1Malaysia depan taman perumahan jer,..hehehe..kaki tangan saya plak dah membengkak mcm digigit tebuan.. huhu.. paling sakit jari tangan saya ni...cepat betul terasa kebasnya..huhuh...
td terjumpa seorang teman sekampung.. dia dah overdue.. so hari2 kena g checking kat klinik..sempat jugak dia bg petua nak senang bersalin..katanya tu petua bidan kampung.. rendam teh pekat dalam air panas pastu pecah telur ayam kampung dan minum..erm.... bila bayangkan tu pun dah rasa loya anak tekak saya..saya tau saya xkan mempu menahan rasa nk muntah kalo dicuba..tp bila balik cerita kat mak dia cakap petua tu pun kadang2 disarankan oleh nurse..huhuh.. xkisahla, yg penting saya memang xbrani nk mencuba...hehehe..
xsabar rasanya menunggu baby keluar..kata nurse perut dah trun... bila2 masa pun dah bleh lahirkan baby... sakit di bawah pelvik pun makin teruk rasanya... paling seksa masa bangun tdo, masa berjalan lagila...rasa sakit dan terpaksa berjalan mcm ni rasanya...huhuhu
semoga Allah mempermudahkan semuanya untuk saya.,, mendebarkan plak bila pikir tinggal 3 minggu saja lagi ...doakan saya yer,,,...

~jojoe~

2 comments:

bling bling

IKLAN LAGI!