Wednesday, December 25, 2013

39weeks check up!!

Semalam ke klinik lg..kandungan dah masuk 39minggu.. 


Memang teruja sangat rasa..bayangkan dalam sminggu jer lagi saya akan bertemu buah hati saya.. Selepas 9bulan saat tu akan tiba...tp bila jumpa doktor tetiba rasa down plak bila doktor kata "baby awak besar ni.. Takot risiko bersalin normal..nanti bahu baby bleh lekat masa nak kuar"..alamakkk..terus rasa cuak..huhuhu.. Last2 doktor suruh dtang klinik lagi jam 2 petang sebab kebetulan arini ada pakar dari hospital datang klinik.. 
Balik rumah kejap pastu kul 2 pergi klinik lagi.. Bila jumpa pakar dia tanya saya, nak bersalin normal ke caeser.. Kalo ikut hati memangla saya nak normal, tp bila dah disogok citer risk to baby bagai, saya memang nk elakla dari berlaku mcm tu..baik caeser saja..tp pakar ni plak cakap xnak cuba normal dulu ka? Mak aiiii... Nak sakit 2 kali??kalo dah tahu baby besar, susah nak kuar caeser jelah.. Saya mana nak tahu mana nak plih..dah la xpernah beranak.. Pakar tu cakap lagi, kalo xcuba mana nak tahu boleh ke tak.. ,mcm ambil periksa, xperiksa lagi mana tahu gagal ke lulus...amboiii... Siap ada perumpamaan tu.. Memangla, tp kalo xblajar,ponteng sekolah memanjang konpemla akan gagal... Mcm situasi sayala, kalo dah sahkan baby besar susah nak kuar, mmg xkn kuarla..pening arrrrrr.....huhuhu..last2 doktor tu repeat scan n masih dapat anggaran berat baby 4kilo.ermm... 
Terus dia call hospital dan buat appointment untuk saya di hospital sultan abdul halim khamis ni(26/12).. So, nak xnak khamis ni kena jumpa pakar lg di hospital.. Lepas tu baru bleh konfem caeser atau normal... Pasrah jerlah..saya cuma mengharapkan yg terbaik untuk baby saya.. Sakit tu kalo normal ka, caeser ke memang akan sakit jugak...yg penting keselamatan baby saya.. Semoga Allah memberi pilihan yg terbaik untuk saya dan baby... smoga Allah melindungi dan mengasihi kami berdua...Amin...

2 comments:

  1. =) caeser ja la cigu ... Rest cukup :) u need a lot of strenght :) Tak care

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tq dear.. Skrg di hospital..jumpa pakar dulu..tgk mcm mn nnti... :(

      Delete

bling bling

IKLAN LAGI!