Monday, December 23, 2013

Semoga dipermudahkan-Nya... Amin

Malam semalam tak boleh tdor lagi..serba xkena..mata mengantuk tp memang xdapat tdo..sakit2 bersalin xda pun cuma rasa xselesa sangat masa nak pusing kiri dan kanan.. xtahula brapa kali bangun dan berjalan2 keliling bilik.. 
dalam pukul 2 mcm tu baru la dapat lelapkan mata,.tupun terjaga2... huhu.. memang mengantuk sangat rasanya... Baby plak bergerak aktif mcm xnak tdo..aduhai anak ibu... tengah malam jugak ajak main.huhu.. xpala nak, yg penting baby bergerak... 
sejak dah dekat due ni mcm2 petua saya dapat daripada kawan2... doa, selawat semua... thanx untuk member2 yg tak jemu2 bagi sokongan dan share pengalaman semasa melahirkan anak...In Sha Allah, saya akan amalkan petua yang diberi... Antaranya ialah:


Doa ni saya dah hafal...kak rusnah ajarkan masa duk bersembang2 kat bilik guru aritu.. :) selalu gak amalkan doa ni lepas solat..minta Allah permudahkan urusan bersalin saya nanti,


Doa ni baru saya dapat tadi dari kawan lama masa kat U dulu..thanx Zana...



Selawat ni saya dapat dari Kak Shahida pagi tadi..dia ada bagi petua suruh mandi dan baca selawat ni sambil berdoa jugak semoga Allah mempermudahkan urusan bersalinku seperti mana air yang mengalir ditubuhku... In Sha Allah..akan diamalkan... yang bawah ni saya google tadi...mencari kelebihan selawat Syifa ni...


Selawat Syifa Dalam Rumi

(BISMILLAAHIRRAHMAANIRRAHIIM. ALLAAHUMMA SALLI ‘ALAA SAYYIDINAA MUHAMMADIN THIBBIL QULUUBI WA DAWAA-IHAA  WA ‘AAFIYATI ABDAA NI WA SYIFAA IIHA. WA NUURIL ABSHAARI WA DIYAAIHAA  WA ‘ALAA AALIHII WA SHAHBIHII WA BARIK WA SALLIM).
KHASIAT SELAWAT SYIFA’
1. Menyembuhkan pelbagai jenis penyakit
Baca 21x dan hembus dalam air. Minum air tersebut dan sapu di tempat yang sakit.
2. Merangsang minda kanak-kanak
Baca dan hembuskan ke kepala anak semasa mereka tidur. Boleh juga baca pada kismis dan beri anak makan sehari 3 biji.
3. Melembutkan hati yang sedang marah atau merajuk
Baca 3 kali dan tarik nafas dalam2. Ulang sebanyak 3 kali. Boleh juga hembus perlahan2 pada orang yang sedang marah.
4. Memupuk kasih sayang di antara ibu bapa dan anak-anak, memupuk rasa cinta di antara suami dan isteri.
Amalkan sebagai zikir ketika sedang menyapu rumah dan ketika memasak makanan untuk keluarga anda.
# sebaik amalan : dibaca Alfatihah sekali, 3 Qul sekali dan ayat Kursi selalu dan baru baca selawat Sifa .. insyaallah.. sama2 kita mohon supaya Allah perkenankan. semua dengan izin Allah.

Amin... Semoga dipermudahkan semua urusan kita.. :)


~jojoe~


No comments:

Post a Comment

bling bling

IKLAN LAGI!