Thursday, February 20, 2014

Majlis akikah dan berendoi Qisya

Baru-baru ni.. 16/2 (ahad) ada buat majlis berendoi anak dara saya..di samping tu ada majlis kesyukuran dan akikah untuk qisya dan sepupunya, anak adik saya, si nawfal yg comei.. 
Inilah lembu yang bakal dijadikan akikah untuk anak saya dan sepupunya.sepanjang majlis qisya meragam jugak..mayb sebab cuaca panas dan ramai org.dia jadi xselesa... Bila petang skit baru mood dia ok... Sempat juga dia tdo sekejap di baby cot,..tp kemudian terjaga sebab bising dan jadi tontonan umum..hehehe.. Glamor anak ibu aritu..hehehe...

Pelamin untuk qisya diendoikan..zaman ibu dulu xda pun majlis2 camgini nak oiii..

Kaum wanita sedang membaca yasin dan mengendoikan qisya..masa tu qisya xnak tdo dlm cot...dia duduk atas riba saya sampai terlena...rasa terbuai2 agaknya mendengar nyanyian merdu kaum wanita kampung saya tu..
Adik saya dan anak2 nya yg makin membesar...dan nakal jugak.hihi
Ibu dan qisya yg sudah dibedakkan dengan bedak sejuk..hehehe

Qisya dan sepupunya, alya maisara..

Atok qisya(baju petak) sedang asyik bersembang.. Hehehe
Qisya dengan makciknya yang comei..

Ibu dan saudara perempuan ibu.. Mak lang, maksu dan makcik qisya...  :)

Akhir sekali gambar ibu, abah dan qisya... Sayang sangat anak ibu..semoga membesar menjadi anak yang solehah ye nak... Semoga berjaya dunia dan akhirat ..amin..

No comments:

Post a Comment

bling bling

IKLAN LAGI!