Friday, June 20, 2014

Journey to langkawi- 1st day

Assalam..mcm dah makin bersawang plak blog ni yer...memang skrang dah jarang berkesempatan menulis ni..mana taknya, sibuk melayan qisya yang makin membesar..hehehe..alhamdulillah..cuti 2 minggu baru2 ni saya berkesempatan jugak bawa qisya bercuti..kami ke langkawi pada 6hb jun aritu...bawa ika sekali (adik ipar saya)..
Awal pagi kami dah bertolak ke Kuala perlis..sengaja ke sana sedangkan jeti kuala kedah lagi dekat..semuanya disebabkan faktor masa atas feri..saya mmg takot naik feri...kalo bleh. Lg cepat sampai lagi bagus...wahhh..gitu..hahaha... Lepas urus parking, beli tiket semua kami terpaksala tunggu dekat 2jam utk naik feri...pukul 12.05 tengahari..itu jer waktu yg terawal..manusia punyala ramai..maklumla musim cuti sekolah...huhu..
ambik koo.. punya ramai manusia..sampai sana jam 10..terpaksa tunggu 2jam utk feri seterusnya..sabar jelah...huhuh

suami gigih heret beg macam nak pergi haji naik feri...kikiki
 Masa atas feri qisya xbuat perangai..cuma mrengek nak susu n terus tido atas riba abahnya... Perjalanan pun xlama..dalam 50minit dah sampai...xda rasa mual or mabuk laut..hehehe... Awal2 dah makan ubat mabuk perjalanan..ambil pengajaran dari kisah 17tahun dulu..masa ke langkawi ikut rombongan skolah...rasa mcm perut nak jatuh spanjang perjalanan..

yeyyy..dah sampai... :)

Alhamdulillah..kami slamat sampai di langkawi.. Terus call kreta sewa..ekceli awal2 dh booking...kami dpt kereta sewa utk rm60 sehari..okla kan..kreta pun masih dalam kondisi yg baik..paling penting aircond masih sejuk..hahaha
Lepas berhenti makan kami teruskan perjalanan ke Langkapuri Inn di Pantai Chenang..ngam2 kul 330 kami sampai.. Memula tu tersesatla jugak nk cari chalet ni..

xnampak dia punya signboard sbb nampak padat bangunan kiri kanan..huhu..lepas check in terus rehat jap.. Qisya paling best dpt landing...hahaha...

lepas rest semua..dah refresh..kami berjalan kaki jer ke Underwaterworld..  memang dekat jer dengan Langkapuri Inn ni... dalam 5 minit mcm tu dah sampai... dah beli tiket semua (sorang RM30) kami masuk ..cuma masa tu la mood larik skit sebab perangai staf yang jaga pintu masuk tu..kebetulan ada pengunjung yg sedang bergambar depan tu... diaorangla tlong ambikkan.. dioarang minta kami berhenti sekejap tp memandangkan kaki dah terlangkah ke depan xsempatla nk berhenti..dengan dukung baby lg.. sekali minah tu cakap
" ooo..tak faham bahasa melayu rupanya"..mcm tu ke sikap mereka pada tetamu berbayar.. rasa mcm nk keluar dan pulangkan duit saja masa tu..suami pun dah bengang.. kalaupun kami salah xperlu rasanya kot keluar ayat perli n sinis mcm tu...sebab kami masuk pun berbayar..bukan FREE... mujur saya bersabar..ikotkan hati yang marah memang nk pergi bersemuka ja ngan staff yang xpandai jaga hati pelanggan tu!!...
walaupun kat dalam tu agak menarik dengan penguin dan ikan-ikan yang jarang dilihat, tp memandangkan hati yang masih panas memang saya xrasa enjoy pun dalam tu... apapun layan jelah gambar..huhuh
besar ikan kat sini...leh wat masak masam manis ni...kikiki

suami saya minat nih... hehe
qisya dengan abah n achik ika
cakk!!!..ala tomei2

ketam gergasi..

belut letrik

qisya wat muka comei ngan abah..hahaha

ambik gambar di luar underwaterworld..qisya dah penat sampai tertido..
cuci mata kat kedai sebelah underwaterworld..esok baru shopping...hehe
lepas balik dari Underwaterworld kami  ke pantai di belakang chalet.. best tengok pemandangan laut..suami plak terus terjun laut... dia memang bab2 mandi laut nombor 1...

qisya rest jer dalam bilik dengan achik ika.. hehehe
Malamnya kami di bilik saja..cuma sekali lg ada rasa panas hati..kali ni dengan tempat penginapan kami.. rupanya ada family day kat situ.. yang xbestnya diaorang wat jamuan malam tu  di kafeteria...dan kafeteria tu betul-betul depan bilik kami..kalo stakat makan-makan xpa...ini dengan sesi karaoke bagai... bayangkan mcm mana saya dan anak kecil saya nak tdo malam tu..memang buat perangai habis qisya..mana taknya..dengan suara orang menyanyi betul2 di telinga... rasa macam kami ada sama dalam majlis tu..adoii... banyak kali jugakla saya tanya receptionist bila diaorang nak abis karaoke.. dia cakap dalam kul 11 malam mcm tu..erkk... memang selesai 11 malam... tp lepas tu diaorang punya staff plak melalak nyanyi lagu zaiton sameon bagai...ada saya rakam.. memang menyakitkan hati... ikotkan rasa nk minta pindah bilik malam tu... tp bila fikirkan malam ni saja ada family day tu saya sabarkan hati... last2 dalam kul 12 lebih mcm tu barula aman damai dan dapat tido...huwaaaa..... hari pertama yang memang tidak menyeronokkan.semuanya gara-gara attitude manusia!