Wednesday, September 3, 2014

Qisya demam Campak.. :(

Lepas jer sambutan hari lahir Nawfal aritu, Qisya mula start demam... Sampai 4 hari...lepas bawak p pakar kanak-kanak doktor just bgitau mayb ada jangkitan virus. lepas minum sekali antibiotik baru saya perasan badan dia dinaiki bintik-bintik merah.. mcm campak... bila tunjuk dekat mak, sah Qisya kena campak kecil. so bermulala hari yang agak mencabar bagi saya dan suami.
muka budak xda mood masa nk jumpa doktor...muka sakit..huhuhu
kesian anak ibu demam.. demam-demam pun bantal busuk tu xnak lepas...
Qisya merengek, meragam 24jam dan memang xselesa duduk... tambah teruk bila dia asyik cirit-birit. kata orang, badan buang panas,..buang kuman... slagi xkuar abis biji tu selagi tu la dia cirit. kesian pula bila setiap kali dia membuang, dia menangis pedih di situ.. sedih betul saya tengok keadaan dia...lesu dan xbermaya...
Lepas 4 hari barula bintik-bintik tu keluar di kaki.. baru saya ambil air penawar . mak saya cakap qisya nak boleh sesuatu tu bila demam... memangpun..lepas jer sembuh dari demam dia kembali aktif.. bahkan lagi aktif dari dulu...

merangkak untuk memproses rak buku ibu..huhuhuhu.....
paling best Qisya dah bleh merangkak.. dah boleh berdiri.. dan sudah tumbuh satu gigi..
dah ada gigi cuma blum jelas kelihatan




wahhh.... selepas hampir 2 minggu xbmaya she's completely change,,, syabas anak ibu... hehe.. Semoga anak ibu tetap sihat dan membesar dengan baik... ibu dan abah sayang qisya..
yeyy... bertepuk tangan!!

~jojoe~

No comments:

Post a Comment

bling bling

IKLAN LAGI!