Tuesday, August 4, 2015

Salam Aidilfitri 2015

Assalam.. Rasanya belum terlambat saya mengucapkan selamat hari raya untuk semua muslimin dan muslimat di luar sana. walaupun dah hampir 3 minggu kita meraikan hari yang mulia ni.Raya tahun ni sederhana saja sambutan saya.. banyak lebihkan Qisya.. heheh.. suka tgk dia pakai baju baru... tp yang xbest tu bila dia kuat meragam and xsporting time minta bgambar... huhuhu.. so xbanyak gambar raya dia.. yang mana ada sajala..huhuhu





Selamat hari raya... Qisya bersama abah, makcik ika n paksu awie...

hari raya pertama kami beraya di sebelah suami di Yan dan Merbok. Tp malam raya tu lepak rumah mak saya dulu.. salam2 dan beraya siap2... raya petama xdapat jumpa.. sob..sob.sedih..... raya ke dua baru buat open house kat rumah..pagi raya kedua tu pergi ziarah kubur arwah ayah dulu... 1st time bawa qisya p situ..tahun lepas qisya kecik lagi..tahun ni baru dia dapat pergi kubur arwah tokwan yang dah 4 tahun tinggalkan kami.. sekejapnya masa berlalu... rindu sangat kat ayah.. xdapat ayah tengok anak saya...  ermmm... :-(
lepas singgah rumah mak kejap baru saya balik masak2 untuk open house.. on time siap,, anak murid saya datang..lepas tu kawan2 suami..yang best tu bila semua dah balik baru saya tegur suami xsnap gambar. hahaha... so, yg ada pun suami ambil dari wechat kawan dia..so, layan jelah... menu saya ari tu laksaa,, nasi tomato n kuih muih..pun suami xsempat snap..hahaha..
nasi tomato..hehehe

apapun, yg paling best and ramah hari tu adalah anak dara saya..suka betul dia dapat duit raya.. heheh... raya ketiga saya dan suami ke rumah adik saya .. dia buat makan2 n sambut birthday anak lelaki dia... adik lelaki sayapun tumpang sambut hari lahir dia yg jatuh pada 10Julai aritu.. so..dapatla kami makan 2 biji ari tu.. nyummm....

 kek-kek yang nyummmmmmmmmm...




lepas kenyang, saya dan suami mula bertolak ke Yan sekali lagi...nk temukan qisya dengan spupu dan tok2 saudara sebelah suami.Raya petama hari tu ramai yang belum balik ke kampong..

Raya ke empat, lepak seharian kat umah mak.. ada tahlil dan jamuan raya.. memang open house betul hari tu... hehehe...

Raya kelima dating ngan suami tengok filem ANTMAN.. hahaha.. sempat lg kan.. Qisya saya tinggal beraya dengan pengasuh sekejap..lgpun esok dah keja..lagipun dah lama rasanya xdating berdua... seb baik Qisya sporting..hahahaha.... ok..tu jelah kisah raya saya dan keluarga tahun ni...

"SELAMAT HARI RAYA"..'MAAF ZAHIR BATIN'

~jojoe~

No comments:

Post a Comment

bling bling

IKLAN LAGI!