Thursday, January 14, 2016

Churros oh Churros....

Assalam...

credit: gambar ihsan mr google

sambil menulis telan air liur..boleh mcm tu ..haaha...hebat betul penangan Churros ni...Churros ni makanan ringan yang sangat popular di Sepanyol.nak buat pun senang ..bahan pun mudah dan senang jumpa dalam dapur kita..hehehe
ni la resepi paling senang saya jumpa untuk buat churros ni..

* 1 sudu minyak
*1 sudu besar garam
*1/2 sudu kecil garam
*1 cawan air
1 cawan tepung gandum
sebiji telur

Cara memasak:
Campur semua yang bertanda * dalam periuk atas api yer... lepas mendidih tutup api masukkan tepung.. bila dah sejuk skit masuk telur..pastikan semua sebati yer...lepas tu goreng jer..nak jadi bentuk macam kat atas tu gunala acuan semperit.... lepas goreng boleh makan bersama gula halus atau celup dalam coklat...nyaaammmm... makan dengan kaya/jem n aiskrim pun soddappp... qisya pun suka.tp untuk qisya saya buat kontot2 jer... bagi senang makan... heheheh....cubala.....

Selamat mencuba!

~jojoe~

2 comments:

  1. tgok resepi macam senang ..ni kalau buat tak tau la..jadi ke tak..selalunya tak menjadi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. mesti menjadi punya...cubala... sedap neh... :-)

      Delete

bling bling

IKLAN LAGI!